SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Praktyka śródroczna - 75 godz. wg specjalności, (3 tygodnie), sem. 4 |
Kod przedmiotu | 05.9-WL-WF-PraPCiąg |
Wydział | Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu |
Kierunek | Wychowanie fizyczne. |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Praktyka | 75 | 5 | 75 | 5 | Zaliczenie na ocenę |
Celem praktyki jest zapoznanie studenta z pełnym zakresem czynności związanych z pracą w szkole ponadgimnazjalnej, oraz w ramach specjalizacji – w wybranych placówkach m.in.: MOS i R, WOS i R, Uniwersytet Trzeciego Wieku, Domach Dziennego Pobytu dla osób starszych itp.
Dobra znajomość z zakresu rozwoju psychofizycznego ludzi w różnym wieku. Zaliczenie ciągłej praktyki pedagogicznej w gimnazjum.
Poznanie organizacji pracy i planu dydaktyczno-wychowawczego placówki, funkcjonowanie i poznanie warsztatu pracy. Asysta i pomoc podczas organizowanych imprez sportowo-rekreacyjnych. Zastosowanie zasady przygotowania imprez masowych (sportowych i rekreacyjnych Zna przepisy sędziowania poszczególnych dyscyplin i konkurencji sportowych. Uczy i wychowuje do sportu, rekreacji ruchowej i turystyki. Student zobowiązany jest do przeprowadzenia minimum 5 imprez o charakterze rekreacyjno-sportowym.
Metoda działań praktycznych
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia praktyki jest uzyskanie pozytywnej opinii wystawionej przez pedagoga – opiekuna praktyki , złożenie wymaganych dokumentów (opinii o pracy, umowy z nauczycielem, rachunku za pracę dla nauczyciela, karty praktyki studenta, zaopiniowane i ocenione konspekty, na podstawie których prowadzone były zajęcia) w wyznaczonym terminie przez organizatora praktyki z ramienia UZ. Ocena końcowa - jest ocena wystawiona z praktyki.
. Tatarczuk J., 2011, Metodyka wychowania fizycznego. Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego. Uniwersytet Zielonogórski. Zielona Góra.
2. Tatarczuk J., 2011, Wychowanie fizyczne w edukacji wczesnoszkolnej. WSP, Zielona Góra.
3. Bronikowski M., 2012, Dydaktyka wychowania fizycznego, fizjoterapii i sportu. AWF Poznań
4. Stawczyk Zb., 1993, Ćwiczenia ogólnorozwojowe. Skrypty 64. AWF Poznań.
5. Wieczorek A., 2004, Normy prób sprawności specjalnej w grupach zespołowych oraz wybranych przejawów zdolności motorycznych studentów wychowania fizycznego, AWF Poznań.
6. Talaga J., 2004, Sprawność fizyczna. Testy. Zysk i S-ka, Poznań.
7. Bronikowski M., (red.), 2002, Metodyka wychowania fizycznego w zreformowanej szkole, EM i P, Poznań.
8. Trześniowski R., 1995, Zabawy i gry ruchowe, WS i P, Warszawa.
9. Pańczyk W., Warchoł K., 2008, W kręgu teorii, metodyki i praktyki współczesnego wychowania fizycznego, Uniwersytet Rzeszowski.
11. VI Sejmik Szkolnej Kultury Fizycznej, 2004, MEN i S, Warszawa.
12. Wychowanie fizyczne i sport w szkole (2010), Kancelaria Senatu, Warszawa.
13. Czasopisma: Lider, Kultura fizyczna
1. Czasopismo "Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne"
Zmodyfikowane przez dr Grażyna Biczysko (ostatnia modyfikacja: 31-08-2016 13:51)