SylabUZ

Generate PDF for this page

Methodology of physical education - course description

General information
Course name Methodology of physical education
Course ID 16.1-WF-MWF
Faculty Faculty of Medicine and Health Sciences
Field of study Physical Education
Education profile practical
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 5
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Grażyna Biczysko
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Credit with grade
Laboratory 45 3 27 1,8 Credit with grade

Aim of the course

Wyposażenie studenta w wiedzę dotyczącą rozwoju psychofizycznego i przygotowanie merytoryczne w zakresie prowadzenia zajęć ruchowych w szkole podstawowej.

Prerequisites

Dobra znajomość zagadnień dotyczących biologii człowieka, pedagogicznych i psychologicznych aspektów rozwoju somatycznego i motorycznego człowieka.

Scope

Wykład: Lekcja wychowania fizycznego, jej typy i rodzaje. Metody stosowane w szkolnym wychowaniu fizycznym. Zasady nauczania, proces nauczania ćwiczeń fizycznych. Ocena z wychowania fizycznego w klasach-III i IV-VI., zasady konstruowania konspektu z wychowania fizycznego

Konwersatorium: analiza programów nauczania z wychowania fizycznego dla szkoły podstawowej, pozycje wyjściowe do ćwiczeń, ćwiczenia kształtujące, zastosowanie w lekcji poszczególnych metod stosowanych w wychowaniu fizycznym, opracowanie fragmentu planu pracy nauczyciela wychowania fizycznego
 

Teaching methods

Wykład konwencjonalny, wykład konwersatoryjny analiza dokumentów, podająca, poglądowa, słownego ujęcia ruchu, analityczno-syntetyczna.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wykład – zaliczenie na podstawie obecność i aktywne uczestnictwo w zajęciach

Laboratorium – zaliczenie testu z progami punktowymi minimum 50% punktów oraz kolokwium z pytaniami otwartymi. Podczas zaliczenia studenci otrzymują losowo wybrane pytania z realizowanych bloków tematycznych.

 

Recommended reading

1. Gniewkowski W., Wlaźnik K., 1991, Proces wychowania fizycznego w klasach początkowych. WSiP, W-wa.

2. Strzyżewski St., 1997, Proces wychowania w kulturze fizycznej. WSiP, Warszawa.

3. Sulisz S., 1991, Wychowanie fizyczne w szkole podstawowej. WSiP, Warszawa.

4. Tatarczuk J., 2004, Metodyka wychowania fizycznego. Zagadnienia wybrane. Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego. Zielona Góra, 1-227.

5. Tatarczuk J., Wychowanie fizyczne w edukacji wczesnoszkolnej, s. 1-138, WSP, Zielona Góra 2001.

6. Barański K., Zbiorowe formy ćwiczeń gimnastycznych, Warszawa 1969.

7. Denisiuk L., Kalinowski A., Podstawy teorii i metodyki wychowania fizycznego, Warszawa 1964.

8. Lechowicz L., (red.) Wybrane zagadnienia z organizacji wychowania fizycznego w szkole. Gdańsk 1977.

9. Lewandowski F., (red): Materiały do ćwiczeń z metodyki wf, Warszawa 1968.

Further reading

1. Lider – miesięcznik.

2. Kultura fizyczna miesięcznik.

 

Notes


Modified by dr Grażyna Biczysko (last modification: 30-08-2016 21:12)