SylabUZ
Course name | Methodology of physical education |
Course ID | 16.1-WF-MWF |
Faculty | Faculty of Medicine and Health Sciences |
Field of study | Physical Education |
Education profile | practical |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2016/2017 |
Semester | 4 |
ECTS credits to win | 5 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Exam |
Laboratory | 45 | 3 | 27 | 1,8 | Credit with grade |
Wyposażenie studenta w wiedzę dotyczącą rozwoju psychofizycznego i przygotowanie merytoryczne w zakresie prowadzenia zajęć ruchowych w szkole podstawowej. Przygotowanie studenta do odbycia ciągłej praktyki pedagogicznej.
Pozytywna ocena z przedmiotu Metodyka wychowania fizycznego realizowanego w III semestrze.
Wykład: Kompetencje nauczyciela. Czynności nauczycielskie, rozkład materiału pisany sposobem 4- zadaniowym i sposobem tradycyjnym, samoocena i samokontrola w wychowaniu fizycznym, podział uczniów na zespoły i formy prowadzenia lekcji, dokumentacja nauczyciela wychowania fizycznego
Laboratorium: Opracowanie koncepcji oceny z wychowania fizycznego, opracowywanie konspektów lekcyjnych, samodzielne prowadzenie zajęć ruchowych przez studentów, hospitowanie lekcji wychowania fizycznego przez studentów.
Wykład konwencjonalny, wykład konwersatoryjny analiza dokumentów, podająca, poglądowa, słownego ujęcia ruchu, analityczno-syntetyczna.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Wykład kończy się egzaminem na ocenę - student po otrzymaniu zaliczenia z laboratorium pisze egzamin obejmujący materiał wykładowy. Pytania mają charakter otwarty ocena (liczbowa od 2.0 do 5.0).
Laboratorium – zaliczenie na ocenę (warunkiem zaliczenia jest przedstawienie konspektów lekcyjnych, przeprowadzenie na ocenę pozytywną lekcji wf na grupie studenckiej). Ocena końcowa to ocena z egzaminu
1. Gniewkowski W., Wlaźnik K., 1991, Proces wychowania fizycznego w klasach początkowych. WSiP, W-wa.
2. Strzyżewski St., 1997, Proces wychowania w kulturze fizycznej. WSiP, Warszawa.
3. Sulisz S., 1991, Wychowanie fizyczne w szkole podstawowej. WSiP, Warszawa.
4. Tatarczuk J., 2004, Metodyka wychowania fizycznego. Zagadnienia wybrane. Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego. Zielona Góra, 1-227.
5. Tatarczuk J., Wychowanie fizyczne w edukacji wczesnoszkolnej, s. 1-138, WSP, Zielona Góra 2001.
6. Barański K., Zbiorowe formy ćwiczeń gimnastycznych, Warszawa 1969.
7. Denisiuk L., Kalinowski A., Podstawy teorii i metodyki wychowania fizycznego, Warszawa 1964.
8. Lechowicz L., (red.) Wybrane zagadnienia z organizacji wychowania fizycznego w szkole. Gdańsk 1977.
9. Lewandowski F., (red): Materiały do ćwiczeń z metodyki wf, Warszawa 1968.
1. Lider – miesięcznik.
2. Kultura fizyczna miesięcznik.
Modified by dr Grażyna Biczysko (last modification: 30-08-2016 21:37)