SylabUZ

Generate PDF for this page

Methodology of physical education - course description

General information
Course name Methodology of physical education
Course ID 16.1-WF-MWF
Faculty Faculty of Medicine and Health Sciences
Field of study Physical Education
Education profile practical
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 5
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Grażyna Biczysko
  • dr hab. Józef Tatarczuk, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Exam
Laboratory 45 3 27 1,8 Credit with grade

Aim of the course

Wyposażenie studenta w wiedzę dotyczącą rozwoju psychofizycznego i przygotowanie merytoryczne w zakresie prowadzenia zajęć ruchowych w szkole podstawowej. Przygotowanie studenta do odbycia ciągłej praktyki pedagogicznej.

 

Prerequisites

Pozytywna ocena z przedmiotu Metodyka wychowania fizycznego realizowanego w III semestrze.

 

Scope

Wykład: Kompetencje nauczyciela. Czynności nauczycielskie, rozkład materiału pisany sposobem 4- zadaniowym i sposobem tradycyjnym, samoocena i samokontrola w wychowaniu fizycznym, podział uczniów na zespoły i formy prowadzenia lekcji, dokumentacja nauczyciela wychowania fizycznego

Laboratorium: Opracowanie koncepcji oceny z wychowania fizycznego, opracowywanie konspektów lekcyjnych, samodzielne prowadzenie zajęć ruchowych przez studentów, hospitowanie lekcji wychowania fizycznego przez studentów.

Teaching methods

Wykład konwencjonalny, wykład konwersatoryjny analiza dokumentów, podająca, poglądowa, słownego ujęcia ruchu, analityczno-syntetyczna. 

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wykład kończy się egzaminem na ocenę - student po otrzymaniu zaliczenia z laboratorium pisze egzamin obejmujący materiał wykładowy. Pytania mają charakter otwarty ocena (liczbowa od 2.0 do 5.0).

Laboratorium – zaliczenie na ocenę (warunkiem zaliczenia jest przedstawienie konspektów lekcyjnych, przeprowadzenie na ocenę pozytywną lekcji wf na grupie studenckiej). Ocena końcowa to ocena z egzaminu

Recommended reading

1. Gniewkowski W., Wlaźnik K., 1991, Proces wychowania fizycznego w klasach początkowych. WSiP, W-wa.

2. Strzyżewski St., 1997, Proces wychowania w kulturze fizycznej. WSiP, Warszawa.

3. Sulisz S., 1991, Wychowanie fizyczne w szkole podstawowej. WSiP, Warszawa.

4. Tatarczuk J., 2004, Metodyka wychowania fizycznego. Zagadnienia wybrane. Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego. Zielona Góra, 1-227.

5. Tatarczuk J., Wychowanie fizyczne w edukacji wczesnoszkolnej, s. 1-138, WSP, Zielona Góra 2001.

6. Barański K., Zbiorowe formy ćwiczeń gimnastycznych, Warszawa 1969.

7. Denisiuk L., Kalinowski A., Podstawy teorii i metodyki wychowania fizycznego, Warszawa 1964.

8. Lechowicz L., (red.) Wybrane zagadnienia z organizacji wychowania fizycznego w szkole. Gdańsk 1977.

9. Lewandowski F., (red): Materiały do ćwiczeń z metodyki wf, Warszawa 1968. 

Further reading

1. Lider – miesięcznik.

2. Kultura fizyczna miesięcznik. 

Notes


Modified by dr Grażyna Biczysko (last modification: 30-08-2016 21:37)