SylabUZ

Generate PDF for this page

Theory and methodology of athletics - course description

General information
Course name Theory and methodology of athletics
Course ID 16.1-WL-WF-TiMLA
Faculty Faculty of Medicine and Health Sciences
Field of study Physical Education
Education profile practical
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 3
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Grażyna Biczysko
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 5 0,33 4 0,27 Exam
Laboratory 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Opanowanie przez studenta wiedzy z zakresu metodyki, techniki i przepisów poszczególnych konkurencji lekkoatletycznych. Znajomość metod i zasad nauczania lekkiej atletyki w placówkach szkolnych.

 

Prerequisites

Zaliczenie treści programowych z lekkiej atletyki z II semestru.

 

Scope

Metodyka i technika nauczania wybranych konkurencji: skok w dal techniką piersiową, skok wzwyż techniką flop, rzut oszczepem, pchnięcie kulą, trening obwodowy, lekkoatletyczny tor przeszkód, samodzielne prowadzenie zajęć. 

Teaching methods

Metoda podająca, poglądowa, syntetyczno-analityczna, pokaz, pomiar, obserwacja, dyskusja problemowa, praca w grupie

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Konwersatorium kończy się zaliczeniem na ocenę. Warunkiem uzyskania pozytywnej oceny jest zaliczenie testu z progami punktowymi minimum 50% punktów i testów (sprawdzianów) praktycznych z poszczególnych konkurencji lekkoatletycznych zgodnie z podanymi na zajęciach kryteriami.

Przedmiot kończy się egzaminem w formie pisemnej z treści obejmującej tematykę wykładów i konwersatorium. Warunkiem uzyskania pozytywnej oceny jest zaliczenie testu z progami punktowymi minimum 50% punktów.

Ocena końcowa przedmiotu to średnia arytmetyczna z konwersatorium i egzaminu.

Recommended reading

  1. Stawczyk Z., 1999, (red.) Zarys lekkoatletyki. AWF Poznań.

  2. Stawczyk Z., 1998, Gry i zabawy lekkoatletyczne. Poznań .

  3. Przepisy zawodów w lekkoatletyce, 2008, PZLA Warszawa.

  4. Szelest Z., Sulisz S., 1985, Lekkoatletyka. Zbiór ćwiczeń ogólnych i specjalnych. Warszawa

  5. Sulisz S., 1996, Lekkoatletyka dla najmłodszych. Warszawa

  6. Iskra J. 2004, „Lekkoatletyka: podręcznik dla studentów”. Wydawnictwo AWF w Katowicach

  7. Iskra J., Skowronek T., Szade B., Walaszczyk A., 2005, Metodyka nauczania lekkoatletyki w szkole. AWF, Katowice,

Further reading

  1. Barankiewicz: S. Leksykon wychowania fizycznego i sportu szkolnego. W-wa 1998. Zienkowicz (red): Lekka atletyka. Technika - Metodyka - Ćwiczenia Specjalne. Warszawa 1993.

  2. Żukowski R., Rzut oszczepem. MAW Warszawa 1988

 

Notes


Modified by dr Grażyna Biczysko (last modification: 30-08-2016 20:53)