SylabUZ

Generate PDF for this page

Metodyka pracy z grupą - course description

General information
Course name Metodyka pracy z grupą
Course ID 06.0-WP-AEIT-MetPrazGru
Faculty Faculty of Computer Science, Electrical Engineering and Automatics
Field of study Automatic control engineering and robotics, Electrotechnology, Computer science
Education profile academic
Level of studies PhD studies
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 2
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 - - Exam

Aim of the course

Student potrafi: prowadzić zajęcia grupowe o charakterze edukacyjnym, ogólnorozwojowym, z wykorzystaniem metod aktywnych i warsztatowych; rozpoznawać i nazywać podstawowe mechanizmy rządzące dynamiką grupy, role grupowe uczestników, korzystać z wiedzy źródłowej na temat metod i technik prowadzenia grup oraz twórczo pracować przy tworzeniu narzędzi pomocnych do prowadzenia zajęć grupowych.

Prerequisites

Pedagogika ogólna, psychologia ogólna, psychologia rozwojowa, socjologia ogólna

Scope

Budowa zaufania w grupie. Zawieranie kontraktu w relacji pomagania. Zadania integrujące grupy. Kontakt i komunikacja w relacji pomagania. Motywacja do pomagania. Pozycje słuchania terapeutycznego. Granice i terytorium psychologiczne. Elementy treningu asertywności. Praca nad stresem. Metody relaksacji. Specyfika pracy terapeutycznej z młodzieżą w trakcie dorastania. Terapia uzależnień. Relacja i więź w procesie grupy. Superwizja. Zamykanie procesu grupowego.

Teaching methods

wykład: dyskusja grupowa, analiza tekstów, warsztat grupowy, prezentacja filmowa fragmentów sesji grupowych

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wykład - warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnych ocen z kolokwiów pisemnych lub ustnych przeprowadzonych co najmniej raz w semestrze

Recommended reading

1. Egan, G. (2002), Kompetentne pomaganie. Poznań: Zysk i S-ka.

2. Enright, J. (1993), Poradnictwo i terapia bez oporu. (red) Santorski, J. ABC pomocy psychologicznej, Warszawa

3. Tokarczuk, O. red. Grupa bawi się i pracuje cz. 1 i 2.

Further reading

Notes


Modified by prof. dr hab. inż. Marcin Witczak (last modification: 30-09-2016 18:14)