SylabUZ

Generate PDF for this page

Analiza struktur gier - course description

General information
Course name Analiza struktur gier
Course ID 09.2-WH-LPKSGP-ASg-S16
Faculty Faculty of Humanities
Field of study Popular literature and world creation in games
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 5
ECTS credits to win 5
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Marcin Sieńko
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest trening w rozpoznawaniu, interpretowaniu i projektowaniu struktur ukrytych pod powierzchnią gier. Studenci nauczą się rozpoznawać główne struktury gatunkowe, typowe mechaniki gier, struktury fabularne oraz modele interakcji zaszyte w grach. Wiedzę będą mieli okazję zastosować w praktyce, przy wspólnej analizie wybranych gier. 

Prerequisites

brak

Scope

  1. Struktury w teorii i praktyce. Strukturalizm i poststrukturalizm jako strategie analityczne. 
  2. Gry strukturyzowane i niestrukturyzowane. 
  3. Logika gier — struktury decyzyjne w grach. 
  4. Mechanika gry — reguły jako struktura dozwolonych działań. 
  5. Gatunek  — o głębokich różnicach pomiędzy typami gier. 
  6. Struktury fabularne — otwarte i zamknięte labirynty narracyjnych ścieżek. 
  7. Struktury interakcji — krytyczna analiza interfejsów gier.
  8. Struktury relacji — gry jako narzędzie komunikacji.  
  9. Kary i nagrody — struktury motywacyjne. 
  10. Remediacja — struktury transmedialne. 

Teaching methods

analiza tekstu, dyskusja

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

aktywny udział w zajęciach, przygotowanie do zajęć zgodnie z wytycznymi

Recommended reading

  1. J. Wesołowski, Inżynieria gier. Level design dla początkujących, Inżynieria wszechświetności 2015.
  2. R. Caillois, Gry i ludzie, tłum. A. Tatarkiewicz, M. Żurowska, Volumen, Warszawa 1997.
  3. E. Adams, Projektowanie gier. Podstawy, Helion 2010.

 

 

Further reading

  1. S. Gunzel, M. Liebe, D. Mersch (red.), Logic and structure of the computer game, Potsdam 2010.
  2. C. Bateman, Beyond game design, Course Technology PTR, 2009. 
  3. B. Perron, M. Wolf, The Video Game Theory Reader, London 2008. 

Notes

brak


Modified by dr hab. Tomasz Ratajczak, prof. UZ (last modification: 21-09-2016 23:03)