Celem przedmiotu jest trening w rozpoznawaniu, interpretowaniu i projektowaniu struktur ukrytych pod powierzchnią gier. Studenci nauczą się rozpoznawać główne struktury gatunkowe, typowe mechaniki gier, struktury fabularne oraz modele interakcji zaszyte w grach. Wiedzę będą mieli okazję zastosować w praktyce, przy wspólnej analizie wybranych gier.
Prerequisites
brak
Scope
Struktury w teorii i praktyce. Strukturalizm i poststrukturalizm jako strategie analityczne.
Gry strukturyzowane i niestrukturyzowane.
Logika gier — struktury decyzyjne w grach.
Mechanika gry — reguły jako struktura dozwolonych działań.
Gatunek — o głębokich różnicach pomiędzy typami gier.
Struktury fabularne — otwarte i zamknięte labirynty narracyjnych ścieżek.
Struktury interakcji — krytyczna analiza interfejsów gier.
Struktury relacji — gry jako narzędzie komunikacji.
Kary i nagrody — struktury motywacyjne.
Remediacja — struktury transmedialne.
Teaching methods
analiza tekstu, dyskusja
Learning outcomes and methods of theirs verification
Outcome description
Outcome symbols
Methods of verification
The class form
Assignment conditions
aktywny udział w zajęciach, przygotowanie do zajęć zgodnie z wytycznymi
Recommended reading
J. Wesołowski, Inżynieria gier. Level design dla początkujących, Inżynieria wszechświetności 2015.
R. Caillois, Gry i ludzie, tłum. A. Tatarkiewicz, M. Żurowska, Volumen, Warszawa 1997.
E. Adams, Projektowanie gier. Podstawy, Helion 2010.
Further reading
S. Gunzel, M. Liebe, D. Mersch (red.), Logic and structure of the computer game, Potsdam 2010.
C. Bateman, Beyond game design, Course Technology PTR, 2009.
B. Perron, M. Wolf, The Video Game Theory Reader, London 2008.
Notes
brak
Modified by dr hab. Tomasz Ratajczak, prof. UZ (last modification: 21-09-2016 23:03)