SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Psychologiczne podstawy diagnozy i terapii |
Kod przedmiotu | 05.9-WP-LOG-PPDT |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Logopedia i Terapia Pedagogiczna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | - | - | 5 (w tym jako e-learning) |
0,33 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia | - | - | 5 (w tym jako e-learning) |
0,33 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Wyposażenie słuchaczy w umiejętności diagnozy i podejmowania kontaktu terapeutycznego.
Brak.
Wykłady
Diagnoza w kontakcie terapeutycznym. Diagnoza poprzez wywiad i wnioskowanie. Stosowanie zasad komunikacji w celu pogłębienia diagnozy. Podstawowe zasady terapeutyczne w kontakcie indywidualnym, grupowym i rodzinnym.
Ćwiczenia
Podstawowe zasady diagnozy i terapii w ujęciu behawioralnym, psychodynamicznym, humanistycznym
i poznawczym. Osobowość terapeuty, jako czynnik ograniczający / wzbogacający oddziaływania na klienta (autodiagnoza w oparciu o Autoportret Osobowości J. Oldhama i L. Morrisa). Implikacje diagnostyczne i terapeutyczne tzw. podejścia systemowego.
Wykład – wykład konwencjonalny, wykład problemowy, pokaz.
Ćwiczenia – dyskusja, praca z tekstem źródłowym, klasyczna metoda problemowa, metody aktywne, projekt.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ćwiczenia – średnia arytmetyczna oceny przygotowania, aktywnego udziału w zajęciach, pracy zaliczeniowej (projekt) oraz oceny z kolokwium (90% poprawnych odpowiedzi – ocena bdb, 75% – db, 60% – dst).
Wykład – kolokwium pisemne z problematyki wykładów (90% poprawnych odpowiedzi – ocena bdb, 75% – db, 60% – dst).
Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z ćwiczeń (50%) i z wykładu (50%). Warunkiem zaliczenia przedmiotu są pozytywne oceny z ćwiczeń i wykładu.
Okun B., Skuteczna pomoc psychologiczna, Warszawa 1996.
Zmodyfikowane przez dr hab. Ewa Skorek, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 02-01-2017 14:11)