SylabUZ
Course name | Budowa powieści i scenariusza |
Course ID | WA--BudPowScen-Ć-POD16_pNadGenGYFNF |
Faculty | Faculty of Arts |
Field of study | Illustration, comic book design and elements of concept art |
Education profile | academic |
Level of studies | Postgraduate studies |
Beginning semester | winter term 2016/2017 |
Semester | 1 |
ECTS credits to win | 4 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | - | - | 6 (including as e-learning) |
0,4 (including as e-learning) |
Credit |
Celem przedmiotu jest zaznajomienie z zasadami budowy dzieła narracyjnego. Omówienie różnych strategii w tworzeniu fabuł w sztukach narracyjnych, kreacja postaci i świata przedstawionego oraz rola punktów zwrotnych w kompozycji dzieła literackiego i scenariusza. Przedmiot uczy pisania własnych scenariuszy komiksowych i filmowych oraz przekładania i interpretowania dzieł narracyjnych. Prezentacja współczesnych realiów wydawniczych i marketingowych.
Przedmiot przygotowuje do praca ilustratora lub rysownika storyboardów wymaga znajomości zasad budowy dzieła narracyjnego. Omówienie różnych strategii w tworzeniu fabuł w sztukach narracyjnych, kreacja postaci i świata przedstawionego oraz rola punktów zwrotnych w kompozycji narracji. Student poznaje ponadto realia wydawnicze dzisiejszych czasów.
Umiejętność pracy twórczej z wyobraźni.
Kształtowanie scenariusza, filmowego i komiksowego.
Tworzenie dzieła narracyjnego.
Kreowanie świata przedstawionego oraz profilów psychologicznych postaci występujących w dziele.
Omówienie gatunków filmów, komiksów i książek i ich analiza z perspektywy budowy fabuły.
Przygotowywanie konspektów dzieła narracyjnego.
Pisanie planów scenariusza lub dzieła literackiego
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Warunkiem zaliczenia jest uczestnictwo w zajęciach oraz zrealizowanie ćwiczeń praktycznych.
Scenariusz; niedoskonałe odbicie filmu, Maciej Karpiński, wyd. Rabid, Warszawa 2004
Jak napisać scenariusz filmowy? Robin U. Rusin, William Missouri Downs, Wyd. Wojciech Marzec, Warszawa 2010
Danse Macabre Stephen King wyd. Prószyński i S-ka 2005
Alchemia scenariusz filmowego, Piotr Wereśniak, dodatek do magazynu film 5/2000, Warszawa 2000
Modified by dr hab. Magdalena Gryska, prof. UZ (last modification: 17-05-2019 10:01)