SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Ilustracja cyfrowa z elementami animacji |
Kod przedmiotu | WA--IlustCyfElemAnim-Ć-POD16_pNadGenK9MUF |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Ilustracja i komiks z elementami concept art |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | - | - | 5 (w tym jako e-learning) |
0,33 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie |
Ćwiczenia i problemy poruszane w trakcie spotkań mają służyć kształtowaniu wyobraźni artystycznej oraz jej rozwijaniu. Celem jest także zapoznanie studentów ze środkami wyrazu jakie daje nam ilustracja, począwszy od wersji analogowej, a skończywszy na cyfrowej. Poszukiwanie również niekonwencjonalnych rozwiązań w zakresie formy plastycznej oraz narracji. Próba przełożenia języka nieruchomej ilustracji na proste formy animowane. Jednocześnie zgłębianie problematyki percepcji obrazu i umiejętnej prezentacji własnych projektów artystycznych w tym zakresie.
W zakresie wiedzy: orientuje się w zakresie historii ilustracji i animacji. Posługuje się warsztatem pozwalającym na realizację zadania. Zna oprogramowanie graficzne pozwalające na pracę z wersjami cyfrowymi obrazu. Potrafi świadomie wykorzystywać formalną strukturę dzieła do wyrażania zamierzonych treści. Wykazuje się umiejętnością twórczego formułowania przekazu artystycznego.
Kształtowanie praktycznych umiejętności formułowania i wyrażania treści komunikatu ilustracji w różnych obszarach: od analogowej po cyfrową interpretację. Realizacja ilustracji, mając jednocześnie na uwadze indywidualne predyspozycje studentów. Poznanie warsztatu który umożliwia kreatywne i twórcze podejście do tematu. Analityczne i syntetyczne myślenie, poszukiwanie nowych skojarzeń i metafor. Nadanie nowego charakteru "nieruchomym" ilustracjom i próby przeistoczenia ich w oparciu o warsztat cyfrowy w animacje.
Ćwiczenia realizowane są w oparciu o konsultacje zapoczątkowane koncepcjami (manualnymi) aż po gotowe realizacje w adekwatnym oprogramowaniu graficznym, w które wyposażona jest pracownia komputerowa. Indywidualne oraz grupowe konsultacje pozwalają na wypracowaniu właściwych
i samodzielnych decyzji artystycznych.
Studenci przygotowują również materiały i pracują samodzielnie poza pracownią. Zajęcia poparte są materiałami wizualnymi, pokazami oraz krótkimi wykładami dotyczącymi współczesnych zagadnień z zakresu ilustracji oraz zdarzeń w animacji z odniesieniami do źródeł www oraz dyskusjami w tym obszarze. Studenci zobowiązani są do bieżącego zapoznawania się z aktualnymi propozycjami z zakresu czasopism i literatury oraz podawanych sukcesywnie stron www.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Obowiązkowa obecność na zajęciach. Realizacja wyznaczonego ćwiczenia.
w obszarze roku. Przygotowanie zrealizowanych z w formule przeglądu.
Crush Lawrence Zegen, Twórcze ilustrowanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008
Frukacz Mariusz, 24 klatki na sekundę. Rozmowy o animacji, Kraków 2008
O książce | mała encyklopedia dla nastolatków, opracowanie graficzne: Bohdan Butenko, Zakład Narodowy imienia Ossolińskich, Wrocław 1987
Giżycki Marcin Nie tylko Disney. Rzecz o filmie animowanym, Warszawa 2000
red. Giżycki Marcin, Bogusław Zmudziński, Polski Film Animowany; historia filmu animowanego,
Warszawa 2008
Sitkiewicz Paweł, Polska szkoła animacji, słowo/ obraz terytoria, Gdańsk 2011
Sitkiewicz Paweł, Małe wielkie kino, słowo/ obraz terytoria, Gdańsk 2009
Zmodyfikowane przez dr hab. Magdalena Gryska, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 17-11-2017 21:49)