SylabUZ

Generate PDF for this page

Painting Forms in the Illustration - course description

General information
Course name Painting Forms in the Illustration
Course ID WA--ForMalwIlust-Ć-POD16_pNadGenM6IMH
Faculty Faculty of Arts
Field of study Illustration, comic book design and elements of concept art
Education profile academic
Level of studies Postgraduate studies
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 4
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Magdalena Gryska, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class - - 12
(including as e-learning)
0,8
(including as e-learning)
Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest zrozumienie i opanowanie warsztatu twórczego, znajomość budowy obrazu, funkcji koloru, materii malarskiej, struktury, światła. Stworzenie warunków dla zdobycia wiedzy na temat dyscyplin pokrewnych malarstwu z innymi dziedzinami w celu tworzenia prac o charakterze interdyscyplinarnym. Ważnym aspektem jest również uwrażliwienie studenta na znajomość środków, dysponowanie umiejętnościami rzemiosła oraz na świadomość w podejmowaniu decyzji.

Prerequisites

Podstawowe kompetencje rysunkowe i malarskie.

Scope

 Wstęp teoretyczny to informacje z zakresu psychofizjologii widzenia. Przedmiot obejmuje zapoznanie się studenta z technikami malarskimi: akwarela, gwasz, kredka, olej, akryl, collage.


 

Zakres tematyczny przedmiotu kładzie nacisk na równowagę podstaw warsztatowych i teoretycznych rozwoju studenta. Punktem wyjścia w jest podejście do malarstwa jako dyscypliny asymilującej szeroki wachlarz dostępnych środków wypowiedzi artystycznej przy biegłym opanowaniu współczesnych środków kształtowania obrazu.

Celem przedmiotu jest poznanie podstawowych funkcji koloru w obrazie. Poznanie podstawowych narzędzi. Realizacja prac z zakresu ilustracji.

Teaching methods

 Ćwiczenia obejmują tematy podstawowe dla malarstwa: studium przedmiotu i światła, temperatura barw, gamy barwne, akcenty kolorystyczne, walorowa budowa obrazu malarskiego.

Studenci nabywają umiejętności łączenia technik oraz ich adekwatnego wykorzystania we własnych kreacjach artystycznych. Przedmiot uczy interpretowania różnych zagadnień na język ilustracji, przez pracę z różnorodnymi rodzaju tekstami. Student przyswaja umiejętność ilustrowania beletrystyki, tekstów poetyckich oraz artykułów publicystycznych z uwzględnieniem różnych formatów ilustracji podyktowanych typografią wydawnictwa. Nauka spójności formalnej i ikonicznej w zakresie cyklu ilustracji.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Podstawą oceny jest realizacja tematów, które zmierzają do osiągnięcia zakładanych efektów kształcenia. Indywidualne korekty w trakcie realizacji zadań, rozmowy konsultacje

Recommended reading

 Ray Smith, Tajemnice warsztatu artysty, wyd. Muza, Warszawa 1997

John Dewey, Sztuka jako doświadczenie, przeł. Andrzej Potocki, Wydawnictwo PAN, Warszawa 1975.

Mieczysław Porębski, Pożegnanie z krytyką, Wydawnictwo Literackie, Kraków

Władysław Strzemiński, Teoria widzenia, Wydawnictwo Literackie, Kraków 1958.

Władysław Strzemiński, W setną rocznicę urodzin, Muzeum Sztuki, Łódź 1994.

Wassily Kandinsky, O duchowości w sztuce, przeł. Stanisław Fijałkowski, wyd. PGS, Łódź 1996

Further reading

 Władysław Strzemiński; Teoria widzenia, Wyd. Literackie, Kraków 1974.

Umberto Eco Historia piękna, Rebis, Poznań 2005

Czasopisma:

Arteon, Exit, Artluk, Format, Obieg itp.

Inne źródła:

Strony internetowe; Muzea świata, Galerie Sztuki Współczesnej, autorskie strony artystów.  

Notes


Modified by dr hab. Magdalena Gryska, prof. UZ (last modification: 21-01-2018 09:49)