SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Fizjologia wysiłku fizycznego |
Kod przedmiotu | 16.1-WL-P-WFiGKK-FWF |
Wydział | Wydział Nauk Biologicznych |
Kierunek | Wychowanie fizyczne i gimnastyka korekcyjna |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Jednostka obsługująca przedmiot | Katedra Sportu i Promocji Zdrowia |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | - | - | 10 (w tym jako e-learning) |
0,67 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie |
Zapoznanie studenta i zrozumienie przez niego zasad funkcjonowania organizmu ludzkiego, jako całości, przyswojenie wiedzy na temat działania układu nerwowego, krążenia, oddechowego, posiadanie umiejętność oceny wydolności człowieka, zna i rozumie różnice wydolnościowe pomiędzy dziećmi a dorosłymi, zna: następstwa braku ruchu i otyłości, wpływ różnych form treningu na organizm.
Znajomość anatomii człowieka, zwłaszcza budowy układu mięśniowego, położenia poszczególnych mięśni, ich znaczenie funkcjonalne
Pobudliwość i pobudzenie, fizjologia mięśni szkieletowych, rodzaje skurczów i siła mięśniowa, podstawy kontroli ruchu, fizjologia układu krążenia i układu oddechowego, przemiana materii i energii. Reakcja układu krążenia i oddychania na wysiłki o różnym charakterze (wysiłek statyczny, wysiłek dynamiczny). Badanie adaptacji układu sercowo - naczyniowego do wysiłku (próba harwardzka, test pwc170). Badanie wydolności aerobowej i anaerobowej organizmu: fizjologia wysiłków fizycznych oraz sportu dzieci i młodzieży. Zmęczenie.
Wykład informacyjny, dyskusja problemowa, obserwacja, burza mózgów
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ćwiczenia zakończone są zaliczeniem na podstawie aktywnego udziału w zajęciach, wykonanie projektu
Zmodyfikowane przez dr Ewa Skorupka (ostatnia modyfikacja: 03-01-2017 20:08)