SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Śpiew lub instrument |
Kod przedmiotu | 03.2-WA-EASMD-SIN-Ć-S14_pNadGenFM9YA |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra sztuki |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 17 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 45 | 3 | - | - | Egzamin |
Dla instrumentalistów: [1] Osiągnięcie właściwego brzmienia instrumentu. [2] Wzrost sprawności technicznej w grze na instrumencie. [3] Pogłębienie świadomości harmonicznej, poczucia rytmu, artykulacji. [4] Zdobycie umiejętności praktycznego zastosowanie skal. [5] Poznanie cech charakterystycznych dla gry wybranych instrumentalistów jazzowych. [6] Rozwój techniki improwizacji w oparciu o materiał harmoniczny wybranych standardów jazzowych. [7] Opanowanie umiejętności gry a vista. [8] Ukierunkowanie studenta na samodzielny rozwój zainteresowań muzycznych: rozwijanie predyspozycji twórczych w improwizacji oraz doskonalenie umiejętności samodzielnego interpretowania utworów zgodnie z kanonami stylu i formy muzycznej. [9] Przygotowanie do pracy w dużym zespole wykonawczym.
Dla wokalistów: [1] Opanowanie podstawowego warsztatu, niezbędnego do wykonywania zawodu wokalisty jazzowego (estradowego). [2] Ukształtowanie osobowości wokalisty jazzowego (estradowego), który będzie umiał wykorzystywać nabytą w toku studiów wiedzę i doświadczenie do samodzielnej pracy twórczej. [3] Zapoznanie się z szeroko pojętą literaturą muzyczną związaną z kierunkiem studiów.
Wybór bloku przedmiotów fakultatywnych "Muzyka jazzowa". Zaliczenie przedmiotu Śpiew lub instrument na drugim semestru studiów.
Zakres tematyczny przedmiotu zależny jest od wybranego instrumentu i poziomu zaawansowania studenta w grze / śpiewie i obejmuje:
rozwój warsztatu i techniki gry/śpiewu
zagadnienia stylistyczne - artykulacja, frazowanie, zagadnienia rytmiczne
rozwijanie umiejętności korzystania z różnych skal
improwizację
kształtowanie umiejętności interpretacji utworu
rozwijanie umiejętności pracy w zespole.
Ćwiczenia praktyczne. Dyskusja. Pokaz, próba, koncert.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Obecność na zajęciach oraz zrealizowanie wymaganego minimum programowego.
Samodzielne przygotowanie programu złożonego z 5 utworów z zespołem lub sekcją rytmiczną i jego publiczne wykonanie.
The New Jazz Real Book – Jazz Classics Choice Standards, Pop-Fusion Classics for all instrumentalists and vocalists (vol. 1-3).
Zmodyfikowane przez dr hab. Bartłomiej Stankowiak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 30-01-2017 13:47)