SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Techniki warsztatowe |
Kod przedmiotu | 06.4-WI-AiUP-Tech.warszt.- 16 |
Wydział | Wydział Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska |
Kierunek | Architektura |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. inżyniera architekta |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
1. Celem w zakresie wiedzy jest: zdobycie niezbędnej wiedzy o technikach warsztatowych stosowanych w architekturze i urbanistyce.
2. Celem w zakresie umiejętności jest: zdobycie podstawowych umiejętności w dziedzinie technik warsztatowych, w celu zrealizowania własnej koncepcji plastycznej obiektu architektonicznego lub urbanistycznego, w technice najlepiej oddającej zamysł architekta oraz podkreślającej charakter danego obiektu (mozaika, sgraffito, witraż, rzeźba, płaskorzeźba, gobelin, wydruk).
3. Celem w zakresie kompetencji personalnych i społecznych jest: umiejętność zaprezentowania i przekonania do własnej koncepcji plastycznej, a także wyrobienie potrzeby zarówno dyskusji, jak i sztuki swobodnego dzielenia się wrażeniami na temat prac swoich kolegów oraz doświadczeniami z własnych realizacji.
Formalne: Uzyskanie pozytywnej oceny z przedmiotu Malarstwo.
Nieformalne: Znajomość obiektów architektonicznych i urbanistycznych, w których sztuki plastyczne odgrywają istotną rolę decydując o ich wyrazie.
Program laboratorium:
1. Zaprezentowanie przykładów różnych technik warsztatowych stosowanych w architekturze i urbanistyce: mozaika, sgraffito, płaskorzeźba, rzeźba, witraż, gobelin, wydruk.
2. Krótka prezentacja wybranego twórcy i jego wkładu w zrealizowane obiekty architektoniczne lub urbanistyczne z podkreśleniem zastosowanych technik warsztatowych.
3. Wybrać prostą kompozycję graficzną, a następnie wykonać ją w jednej z omawianych technik warsztatowych.
4. Inspirując się naturą, zaprojektować kompozycję do wybranego przez siebie obiektu architektonicznego lub urbanistycznego a następnie wykonać fragment tej kompozycji w uzgodnionej technice warsztatowej.
Metody podające: zapoznanie z różnymi technikami warsztatowymi stosowanymi w architekturze i urbanistyce.
Metody poszukujące: zaprezentowanie wybitnych twórców, oraz ich wkładu w zrealizowane obiekty architektoniczne lub urbanistyczne, z podkreśleniem zastosowanych technik warsztatowych.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Laboratorium:
Student zaprezentował wkład wybranego, twórcy w zrealizowane obiekty architektoniczne lub urbanistyczne z podkreśleniem zastosowanych technik warsztatowych, wykonał prostą kompozycję graficzną w jednej z omawianych technik warsztatowych, a także na podstawie inspiracji naturą zaproponował własną koncepcję plastyczną wybranego przez siebie obiektu architektonicznego lub urbanistycznego i zrealizował określony fragment przy pomocy odpowiedniej techniki warsztatowej, co potrafił zaprezentować oraz przekonać do własnej koncepcji plastycznej, a także swobodnie dyskutował i dzielił się wrażeniami na temat prac swoich kolegów, oraz doświadczeniami z własnych realizacji.
„Techniki malarskie, spoiwa organiczne” - Władysław Ślesiński.
"Techniki i materiały" - Antonella Fuga
"Sztuka barwy" - Itten Johannes
"Historia piękna" - Umberto Eco
Zmodyfikowane przez dr hab. inż. arch. Marta Skiba, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 09-03-2017 12:26)