Przedmiot ma za zadanie ukazać miejsce kultury w życiu społecznym i przygotować do uczestnictwa w życiu kulturalnym, przedstawiając główne epoki historyczne, nurty i różnorodność w kulturze oraz wskazać na historyczne inspiracje w kulturze współczesnej.
Kampanie wyborcze: analiza konkretnych przypadków (II)
Typy wizerunków lidera politycznego
Analiza liderów politycznych w polskich kampaniach wyborczych
Pojęcie reklamy negatywnej
Reklama negatywna w polskich i amerykańskich kampaniach wyborczych (I)
Reklama negatywna w polskich i amerykańskich kampaniach wyborczych (II)
Retoryka a marketing wyborczy
Kolory i symbole w marketingu wyborczym
Telewizja a marketing wyborczy
Nowe mass media (internet, telefonia komórkowa) w marketingu wyborczym
Metody kształcenia
Praca z tekstem, „burza mózgów”, analiza krytyczna źródeł
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest zaliczenie kolokwium ustnego, tj. udzielenie prawidłowej odpowiedzi na 3 pytania (80% wartości oceny końcowej) oraz aktywne uczestniczenie w zajęciach (20%).
Literatura podstawowa
Szcudlińska-Kanoś A., Marketing polityczny w regionie, Kraków 2011
Dobek-Ostrowska B., Majdecka K. (red.) Studia empiryczne nad komunikowaniem politycznym w Polsce, Wrocław 2011
Garlicki J. (red.), Studia podyplomowe. Strategie i mechanizmy marketingu politycznego. Warszawa 2010
Dobek-Ostrowska B., Porozumienie czy konflikt, Warszawa - Bielsko Biała 2009
Dolińska D., Społeczny wizerunek partii politycznych, Toruń 2009
Giryn M.I., Specyfika polskich kampanii wyborczych na przykładzie kampanii parlamentarnej 2005 roku. Toruń 2009
Jabloński A.W., Sobkowiak L. (red.) Marketing polityczny w teorii i praktyce.Wrocław 2009
Olczyk T., Politrozrywka i popperswazja. Reklama polityczna w polskich kampaniach wyborczych XXI wieku. Warszawa 2009
Sokołowski M. (red.), Za kulisami spektaklu. Medialne wizerunki polityki. Toruń 2009
Cichosz M., Wizerunek lidera politycznego. W: Jeziński, M. (red.), Marketing polityczny. W poszukiwaniu strategii wyborczego sukcesu. Toruń 2005. ss.78-94
Cwalina W., Polityczna reklama negatywna. W: Jeziński, M. (red.), Marketing polityczny. W poszukiwaniu strategii wyborczego sukcesu. Toruń 2005. ss.111-152
Jeziński M., Marketing w politycznym zwierciadle. W: Jeziński, M. (red.), Marketing polityczny. W poszukiwaniu strategii wyborczego sukcesu. Toruń 2005. ss. 8-34
Kanabaj M., Sojusz Lewicy Demokratycznej w kampani wyborczej przed wyborami parlamentarnymi 2001 roku. W: Jeziński, M. (red.), Marketing polityczny. W poszukiwaniu strategii wyborczego sukcesu. Toruń 2005. ss. 319-343
Giereło-Klimaszewska K., Rola telewizji w kształtowaniu wizerunku politycznego. Studium mediatyzacji polityki na przykładzie wyborów prezydenckich w Polsce. Toruń 2008
Gierula M., Władza.Media.Polityka. Katowice 2006
Jeziński M. (red.), Wybory Parlamentarne 2005. Analiza marketingowa. Toruń 2006
Trzeciak S., Marketing polityczny w Internecie, Warszawa 2010
Kolenda-Zalewska K., Olejnik M., Chachołek S., Gałązka W., Mleczko A., Skała M., Szalkiewicz W.K., Zakowski J., Ten wredny PR 2009. Jak Public Relations zmieniło Polskę. Gliwice 2009
Sears D.O., Huddy L., Jervis R. (red.), Psychologia polityczna. Kraków 2008
Keeplinger H.M., Demontażpolityki w spoleczeństwie informacyjnym. Kraków 2007
Szalkiewicz W.K., Słownik polityczny IV RP. Wrocław 2007
Kochan M., Pojedynek na słowa. Techniki erystyczne w publicznych sporach. Kraków 2006
Piasecki A.K., Model przywództwa. Wymiar lokalny, krajowy, międzynarodowy. Kraków 2006
Szalkiewicz W.K., Kandytat. Jak wygrać wybory. Bydgoszcz-Olsztyn 2006
Batko A. Sztuka perswazji czyli język wpływu i manipulacji. Gliwice 2005
Brzeziński T., Michalak B. Kolor i symbol jako wizualne środki emocjonalnego oddziaływania w polityce. W: Jeziński, M. (red.), Marketing polityczny.W poszukiwaniu strategii wyborczego sukcesu. Toruń 2005. ss.167-197
Rusinek M., Załazińska A., Retoryka podręczna czyli jak wnikliwie słuchać i przekonywująco mówić. Kraków 2005
Gałązka W., Krywicki A., Nie wsytarczy być… czyli od zera do lidera. Wrocław 2004
Sun Tzu, Sun Pin, Sztuka wojny. Gliwice 2004
Pratkanis A., Aronson E., Wiek propagandy. Używanie i nadużywanie perswazji na co dzień. Warszawa 2003\
Uwagi
Brak
Zmodyfikowane przez dr hab. Łukasz Młyńczyk, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 07-05-2017 13:51)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.