SylabUZ

Generate PDF for this page

Sociology of advertising - course description

General information
Course name Sociology of advertising
Course ID 14.2-WP-SOCP-SREK
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Sociology
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2017/2018
Course information
Semester 5
ECTS credits to win 2
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Beata Trzop, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie studenta z problematyką reklamy w aspekcie społecznym, rodzajami przekazów reklamowych i modelami  ich społecznego odkodowania.

Prerequisites

Scope

1.      Podstawowe kwestie definicyjne związane z reklamą.

2.      Psychologiczne aspekty reklamy.

3.      Społeczne i ekonomiczne aspekty reklamy.

4.      Rodzaje reklam: związanych z mediami: reklama telewizyjna ,reklama prasowa, reklama radiowa.

5.       Reklama zewnętrzna.

6.      Reklama komercyjna a reklama społeczna.

7.      Odkodowywanie reklamy.

8.      Role społeczne w reklamie.

 

Teaching methods

 Treści w zakresie tematycznym  ćwiczeń  realizowane są za pomocą pracy z książką i dokumentami źródłowymi, pracy w grupach - realizacja zadań, analiza danych zastanych, prezentacje.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Forma zaliczenia ćwiczeń

Uwagi

Zaliczenie na ocenę

Tak

praca pisemna

Kryterium oceny stanowi dobór pism, konstrukcja narzędzia – klucza kategoryzacyjnego, wnioski z analizy).Zgodność z tematem, poprawna struktura pracy, język, rzetelność, samodzielność wykonania pracy, odpowiedni dobór literatury przedmiotu.

Prezentacje

Kryterium stanowi poprawny sposób prezentacji, umiejętność udzielenia odpowiedzi na pytania dotyczące prezentowanego materiału.

Proporcje zadań i ich wpływ na ocenę końcową z ćwiczeń.

Ocena z ćwiczeń stanowić będzie średnią arytmetyczną wszystkich ocen.*

 

Recommended reading

  1. Kall J., Reklama, Wydawnictwo PWE, Warszawa 2010.
  2. Doliński A., Psychologiczne mechanizmy reklamy, Wydawnictwo GWE, Sopot 2003.
  3. Wiedza o reklamie: od pomysłu do efektu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009.
  4. Maison D., Noga – Bogomilski A. (red.), Badania marketingowe. Od teorii do praktyki, Wydawinictwo GWE, Gdańsk 2007.

 

Further reading

  1. Bogunia-Borowska M., Znaczenie przekazów reklamowych w procesie kodyfikacji społecznej w społeczeństwie konsumpcyjnym, Kultura Popularna 0,2004.
  2. Doliński D., Psychologia reklamy, Wrocław 1999.
  3. Grębowiec J. Pragmatyka reklamy, Kraków 2017.
  4. Toscani O., Reklama – uśmiechnięte ścierwo, Warszawa 2009.
  5. Trzop B., Typy kultury popularnej na łamach czasopism kobiecych , Zielona Góra 2005.

 

Notes


Modified by dr hab. Dorota Szaban, prof. UZ (last modification: 12-04-2017 14:20)