SylabUZ

Generate PDF for this page

Marketing research methods - course description

General information
Course name Marketing research methods
Course ID 14.2-WP-SOCP-MBM
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Sociology
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2017/2018
Course information
Semester 6
ECTS credits to win 2
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Krzysztof Lisowski
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie studenta z problematyką badań marketingowych, przekazanie kompleksowej wiedzy z zakresu metodologii badań marketingowych, zapoznanie ze specyficznymi metodami i technikami badań marketingowych, przybliżenie rynku badań marketingowych w Polsce.

Prerequisites

Scope

  1. Pojęcie, funkcje i historia badań marketingowych w Polsce.
  2. Rola menadżera marketingu – zakres i charakter poszukiwanych informacji marketingowych
  3. Definiowanie problemów i celów badania marketingowego – problemy decyzyjne
  4. Analiza przykładów badań marketingowych i ofert badawczych ośrodków.
  5. Metody i formy zbierania danych marketingowych (badania mystery shopping (tajemniczy klient), zogniskowane wywiady grupowe, badania segmentacyjne, badania reklamy, badania mediów, badania trackingowe i panelowe, testy produktów i usług, eksperyment w badaniach marketingowych, jakościowe badania elementów składowych marki).
  6. Przygotowanie i realizacja projektu badań marketingowych.

Teaching methods

Ćwiczenia: analiza tekstów, dyskusja, prezentacje, metoda projektów.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Zaliczenie na ocenę

Tak

Przygotowanie projektu w formie pisemnej (grupowo).

Zgodność z tematem, poprawna struktura pracy, język, rzetelność, samodzielność wykonania pracy, odpowiedni dobór literatury przedmiotu.

Poprawny sposób prezentacji, umiejętność udzielenia odpowiedzi na pytania dotyczące prezentowanego materiału.

Aktywność podczas zajęć.

Merytoryczne przygotowanie, umiejętność podania przykładów, umiejętność wykorzystania omawianych tekstów.

Aktywność w ramach wykonywania prac zespołowych.

Współpraca w ramach zadań realizowanych podczas zajęć a także w ramach prac przygotowywanych poza zajęciami.

Zasady uzyskania oceny końcowej z ćwiczeń.

Ocena z ćwiczeń stanowić będzie średnią ważoną z oceny z projektu grupowego (60%) i aktywności na zajęciach (40%).*

*Zasady ustalania oceny w przypadku średniej

Ocena końcowa z przedmiotu* = ocena końcowa z ćwiczeń.

Recommended reading

  1. Churchill G.A., Badania marketingowe – podstawy metodologiczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002
  2. Maison M., Noga-Bogomilski A. (red.), Badania marketingowe. Od teorii do praktyki, Wydawnictwo GWP, Gdańsk 2007.
  3. Maison D., Jakościowe metody badań marketingowych. Jak zrozumieć konsumenta, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010.
  4. Pfaff D., Badania rynku. Jak pozyskiwać najistotniejsze dla firmy informacje marketingowe, Wydawnictwo BC.edu, Warszawa 2010.
  5. Mazurek- Łopacińska K.(red.), Badania marketingowe, teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.
  6. Sztabiński P.B., Sawiński Z., Sztabiński F. (red.), Fieldwork jest sztuką, Wydawnictwo IFiS PAN, Warszawa 2005.
  7. Sztabiński P.B., Sztabiński F., Sawiński Z. (red.), Nowe metody, nowe podejścia w naukach społecznych, Wydawnictwo IFiS PAN, Warszawa 2004.
  8. Sudoła S., Szymczak J., Haffera M., (red.), Marketingowe testowanie produktów, Wydawnictwo PWE, Warszawa 2000.

Further reading

  1. Strony internetowe: Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii (www.ptbrio.com.pl), ważniejszych ośrodków badawczych (www.tns-global.pl ; www.smgkrc.com.pl; www.abm.pl; www.acnielsen.pl; www.agb.com.pl; www.almares.com.pl; www.arc.com.pl; www.bps.gdansk.pl; www.case-mr.com.pl.
  2. Maison D., Zogniskowane wywiady grupowe, jakościowa metoda badań marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
  3. Kaczmarczyk S., Badania marketingowe, metody i techniki, Wydawnictwo PWE, Warszawa 2002.
  4. Bonari V., Tassinari G., Jak zmierzyć zwrot z inwestycji w reklamę, Biblioteka „Gazety Wyborczej”, Warszawa 2008.
  5. Katalogi PTBRiO
  6. Kodeks Esomar, www.ptbrio.com.pl.

Notes


Modified by dr hab. Dorota Szaban, prof. UZ (last modification: 21-04-2017 14:18)