Zapoznanie studenta z problematyką badań marketingowych, przekazanie kompleksowej wiedzy z zakresu metodologii badań marketingowych, zapoznanie ze specyficznymi metodami i technikami badań marketingowych, przybliżenie rynku badań marketingowych w Polsce.
Prerequisites
Scope
Pojęcie, funkcje i historia badań marketingowych w Polsce.
Rola menadżera marketingu – zakres i charakter poszukiwanych informacji marketingowych
Definiowanie problemów i celów badania marketingowego – problemy decyzyjne
Analiza przykładów badań marketingowych i ofert badawczych ośrodków.
Metody i formy zbierania danych marketingowych (badania mystery shopping (tajemniczy klient), zogniskowane wywiady grupowe, badania segmentacyjne, badania reklamy, badania mediów, badania trackingowe i panelowe, testy produktów i usług, eksperyment w badaniach marketingowych, jakościowe badania elementów składowych marki).
Przygotowanie i realizacja projektu badań marketingowych.
Teaching methods
Ćwiczenia: analiza tekstów, dyskusja, prezentacje, metoda projektów.
Learning outcomes and methods of theirs verification
Outcome description
Outcome symbols
Methods of verification
The class form
Assignment conditions
Zaliczenie na ocenę
Tak
Przygotowanie projektu w formie pisemnej (grupowo).
Zgodność z tematem, poprawna struktura pracy, język, rzetelność, samodzielność wykonania pracy, odpowiedni dobór literatury przedmiotu.
Poprawny sposób prezentacji, umiejętność udzielenia odpowiedzi na pytania dotyczące prezentowanego materiału.