SylabUZ
Course name | Rewitalizacja społeczna - projekt |
Course ID | 14.2-WP-SOCP-RSP |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Sociology |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2017/2018 |
Semester | 6 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
Wykształcenie umiejętności wykonania projektu rewitalizacji z naciskiem na aspekty społeczne i prowadzenie konsultacji społecznych, na podstawie danych zastanych i wywołanych.
Treści ćwiczeń:
1 .Praca z danymi zastanymi.
2. Zbieranie informacji w terenie.
3. Tworzenie projektów rewitalizacyjnych.
- ustalanie zakresu przestrzeni objętej projektem z uzasadnieniem przyczyn.
- analiza danych zastanych z instytucji obejmujących swym działaniem wybrany obszar.
- stworzenie narzędzia dla konsultacji społecznych.
- planowanie dalszych działań na podstawie pilotażowych elementów konsultacji społecznych.
- nakreślenie pożądanych rezultatów w obszarach objętych projektowanymi działaniami z uwzględnieniem perspektyw użytkowników przestrzeni i inicjatorów projektów rewitalizacyjnych.
4. Omawianie stworzonych projektów.
Metodą kształcenia jest praca w grupach nad stworzeniem wybranego projektu, dyskusja nad proponowanymi w projekcie rozwiązaniami, prezentacja całości projektu, omówienie jego części składowych i uwarunkowań, które wpłynęły na jego kształt.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Forma zaliczenia ćwiczeń |
Uwagi |
Zaliczenie na ocenę |
Tak |
Przygotowanie projektu w formie pisemnej i prezentacja podczas zajęć Projekt grupowy. |
Przygotowanie projektu rewitalizacji społecznej wybranej przestrzeni w oparciu o znajomość potrzeb i problemów współczesnych społeczności lokalnych. Prezentacja projektu z użyciem merytorycznych argumentów oraz z uwzględnieniem danych zastanych dotyczących przyczyn i uwarunkowań sytuacji społecznej objętej działaniem rewitalizacyjnym oraz przewidywanych skutków tego działania. Zgodność z tematem, poprawna struktura pracy, język, rzetelność, samodzielność wykonania pracy, odpowiedni dobór literatury przedmiotu. Poprawny sposób prezentacji, umiejętność udzielenia odpowiedzi na pytania dotyczące prezentowanego materiału. |
Obserwacje i ocena umiejętności praktycznych | Merytoryczna ocena argumentacji w dyskusji i pracy grupowej |
Aktywność w ramach wykonywania prac zespołowych. |
Współpraca w ramach zadań realizowanych podczas zajęć a także w ramach prac przygotowywanych poza zajęciami. |
Zasady uzyskania oceny końcowej z ćwiczeń. |
Ocena końcowa z ćwiczeń = ocena z projektu i jego prezentacji podczas zajęć |
1. Janas K., Jarczewski W., Wańkowicz W., „Model rewitalizacji miast”, Wydawnictwo IRM, Kraków 2010.
2. Muzioł - Węcwałowicz A. (red.), Przykłady rewitalizacji miast, Wydawnictwo IRM, Kraków 2010.
3. Lokalny program rewitalizacji miasta Zielona Góra na lata 2008-2015, PDF.
4. Partycypacja oddolna jako fundament zrónoważonej urbanizacji w optyce Światowego Forum Urbanistycznego / Artur Kinal
// W: Rewitalizacja. Podejście partycypacyjne / red. Dorota Bazuń, Mariusz Kwiatkowski .- Warszawa : Oficyna Naukowa, 2017
1. Podręcznik rewitalizacji. Zasady, procedury i metody działania współczesnych procesów rewitalizacji, Wydawca „Mefisto Editions”, Warszawa 2003.
2. Petroff-Skiba A (red.). Tak konsultowaliśmy…. Warszawa dzieli się dobrymi praktykami, Warszawa 2011 PDF.
3. Literatura dostosowana do potrzeb konkretnych projektów realizowanych przez studentów.
Modified by dr hab. Dorota Szaban, prof. UZ (last modification: 29-03-2018 14:26)