SylabUZ

Generate PDF for this page

Rewitalizacja społeczna - projekt - course description

General information
Course name Rewitalizacja społeczna - projekt
Course ID 14.2-WP-SOCP-RSP
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Sociology
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2017/2018
Course information
Semester 6
ECTS credits to win 2
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Artur Kinal
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Wykształcenie umiejętności wykonania projektu rewitalizacji z naciskiem na aspekty społeczne i prowadzenie konsultacji społecznych, na podstawie danych zastanych i wywołanych.

Prerequisites

Scope

Treści ćwiczeń:
1 .Praca z danymi zastanymi.
2. Zbieranie informacji w terenie.
3. Tworzenie projektów rewitalizacyjnych. 
 - ustalanie zakresu przestrzeni objętej projektem z uzasadnieniem przyczyn.
- analiza danych zastanych z instytucji obejmujących swym działaniem wybrany obszar.
- stworzenie narzędzia dla konsultacji społecznych.
- planowanie dalszych działań na podstawie pilotażowych elementów konsultacji społecznych. 
 - nakreślenie pożądanych rezultatów w obszarach objętych projektowanymi działaniami z uwzględnieniem perspektyw użytkowników przestrzeni i inicjatorów projektów rewitalizacyjnych.
4. Omawianie stworzonych projektów.
 

Teaching methods

Metodą kształcenia jest praca w grupach nad stworzeniem wybranego projektu, dyskusja nad proponowanymi w projekcie rozwiązaniami, prezentacja całości projektu, omówienie jego części składowych i uwarunkowań, które wpłynęły na jego kształt.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Forma zaliczenia ćwiczeń

Uwagi

Zaliczenie na ocenę

Tak

Przygotowanie projektu w formie pisemnej  i prezentacja podczas zajęć

Projekt grupowy.

Przygotowanie projektu rewitalizacji społecznej wybranej przestrzeni w oparciu o znajomość potrzeb i problemów współczesnych społeczności lokalnych. Prezentacja projektu z użyciem merytorycznych argumentów oraz z uwzględnieniem danych zastanych dotyczących przyczyn i uwarunkowań sytuacji społecznej objętej działaniem rewitalizacyjnym oraz przewidywanych skutków tego działania.

Zgodność z tematem, poprawna struktura pracy, język, rzetelność, samodzielność wykonania pracy, odpowiedni dobór literatury przedmiotu.

Poprawny sposób prezentacji, umiejętność udzielenia odpowiedzi na pytania dotyczące prezentowanego materiału.

Obserwacje i ocena umiejętności praktycznych Merytoryczna ocena argumentacji w dyskusji i pracy grupowej

Aktywność w ramach wykonywania prac zespołowych.

Współpraca w ramach zadań realizowanych podczas zajęć a także w ramach prac przygotowywanych poza zajęciami.

Zasady uzyskania oceny końcowej z ćwiczeń.

Ocena końcowa z ćwiczeń = ocena z projektu i jego prezentacji podczas zajęć

Recommended reading

1.    Janas K., Jarczewski W., Wańkowicz W., „Model rewitalizacji miast”, Wydawnictwo IRM, Kraków 2010.
2.    Muzioł - Węcwałowicz A. (red.), Przykłady rewitalizacji miast, Wydawnictwo IRM, Kraków 2010.
3.    Lokalny program rewitalizacji miasta Zielona Góra na lata 2008-2015, PDF.

4. Partycypacja oddolna jako fundament zrónoważonej urbanizacji w optyce Światowego Forum Urbanistycznego / Artur Kinal
// W: Rewitalizacja. Podejście partycypacyjne / red. Dorota Bazuń, Mariusz Kwiatkowski .- Warszawa : Oficyna Naukowa, 2017

Further reading

1.    Podręcznik rewitalizacji. Zasady, procedury i metody działania współczesnych procesów rewitalizacji, Wydawca „Mefisto Editions”, Warszawa 2003. 
2.    Petroff-Skiba A (red.). Tak konsultowaliśmy…. Warszawa dzieli się dobrymi praktykami,  Warszawa 2011 PDF.
3.    Literatura dostosowana do potrzeb konkretnych projektów realizowanych przez studentów.
 

Notes


Modified by dr hab. Dorota Szaban, prof. UZ (last modification: 29-03-2018 14:26)