SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język angielski |
Kod przedmiotu | 09.0-WE-ED-JA |
Wydział | Wydział Informatyki, Elektrotechniki i Automatyki |
Kierunek | Elektrotechnika |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2017/2018 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Opanowanie znajomości języka angielskiego ogólnego na poziomie B2+ wg. Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (The Common European Framework of Reference for Languages). Ukształtowanie wśród studentów świadomości o wadze poprawności językowej i usystematyzowanie wiedzy dotyczącej gramatyki języka angielskiego. Opanowanie umiejętności rozpoznawania oraz prawidłowego stosowania odpowiednich rejestrów językowych – zarówno w języku mówionym jak i pisanym.
Ukształtowanie u studentów kompetencji językowej z zakresu elementów języka angielskiego technicznego (ESP) związanego z językiem akademickim.
Znajomość języka angielskiego ogólnego na poziomie B2 wg. Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (The Common European Framework of Reference for Languages).
Kompleksowe ćwiczenie i rozwijanie umiejętności językowych (pisanie, czytanie, mówienie oraz rozumienie ze słuchu) w oparciu o literaturę podstawową oraz anglojęzyczne materiały źródłowe związane z elektrotechniką z takich dziedzin tematycznych jak:
• Metody numeryczne w technice
• Wybrane zagadnienia teorii obwodów
• Elektromechaniczne systemy napędowe
• Pomiary wielkości nieelektrycznych
• Zakłócenia w układach elektroenergetycznych
• Cyfrowe sieci przemysłowe
• Zachowania człowieka w organizacji i na rynku pracy
Ćwiczenia laboratoryjne (lektorat): metoda komunikacyjna nauczania języka angielskiego, praca z tekstem źródłowym/specjalistycznym, praca indywidualna, w parach oraz w grupach z wykorzystaniem środków audiowizualnych i multimedialnych.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ćwiczenia laboratoryjne (lektorat) – warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnych ocen (minimum 60%) z kolokwiów przeprowadzonych 2 razy w semestrze, przedstawienie krótkiej wypowiedzi (3 min) na temat związany z wybraną specjalizacją oraz aktywne uczestnictwo w zajęciach.
Headway Academic Skills, Sarah Philpot, Lesley Curnick, Emma Pathare, Gary Pathare & Richard Harrison, OUP
1. John Allison, Jeremy Townend, Paul Emmerson, The Business – upper-intermediate, Macmillan Education 2008
2. Michael McCarthy&Felicity O’Dell, Academic Vocabulary in Use, CUP 2008
3. Michael Vince, Macmillan English Grammar In Context (Advanced), Macmillan Education 2008
4. anglojęzyczne magazyny specjalistyczne publikowane przez THE IEEE SPECTRUM
5. Philip A.Laplante, Comprehensive Dictionary of Electrical Engineering, Taylor&Francis Group, 2005.
6. Słownik elektryczny polsko-angielski, angielsko-polski, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, 2007.
Zmodyfikowane przez dr hab. inż. Radosław Kłosiński, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 02-05-2017 12:45)