SylabUZ

Generate PDF for this page

Zaawansowane komputerowe projektowanie architektoniczne II - course description

General information
Course name Zaawansowane komputerowe projektowanie architektoniczne II
Course ID 06.4-WI-ArchP-Zaawans.proj.arch.II- 17
Faculty Faculty of Civil Engineering, Architecture and Environmental Engineering
Field of study Architecture
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Engineer's degree in Architecture
Beginning semester winter term 2017/2018
Course information
Semester 5
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Laboratory 15 1 - - Credit with grade

Aim of the course

1.Celem w zakresie wiedzy jest nabycie wiedzy w obszarze teoretycznym i praktycznym przedmiotu, m. innymi w zakresie metod konstrukcyjnych niezbędnych do budowy modelu przestrzennego obiektu architektonicznego za pomocą programu komputerowego REVIT ARCHITECTURE, możliwości graficznych programu w zakresie wizualizacji (właściwości materiałowe) oraz sporządzania dokumentacji projektowej z zachowaniem zasad normatywnego rysunku technicznego.

2.Celem w zakresie umiejętności jest rozwinięcie wyobraźni przestrzennej, nabycie umiejętności posługiwania się warsztatem inżynierskim opartym na teorii rzutów geometrycznych prostokątnych i aksonometrycznych, nabycie umiejętności przedstawiania skomplikowanych przestrzennie utworów i konstrukcji w postaci rzutów (umiejętność niezbędna przy późniejszym tworzeniu rysunków technicznych, rzutów, przekrojów, detali konstrukcyjnych, itp.), nabycie i rozwinięcie umiejętności precyzyjnego i jednoznacznego sporządzania oraz czytania rysunków płaskich i przestrzennych (umiejętność pomocna przy tworzeniu trójwymiarowych koncepcji przestrzennych oraz pracy w środowisku cyfrowym) oraz wykorzystania możliwości doboru parametrów materiałowych.

3.Celem w zakresie kompetencji personalnych i społecznych jest przygotowanie studenta do zaprezentowania i obrony w zespole własnego rozwiązania projektowego.

Prerequisites

Podstawowa znajomość obsługi komputera, podstawowa obsługa programów do projektowania typu CAD w zakresie rysunku płaskiego oraz zaliczenie przedmiotu Zaawansowane projektowanie komputerowe I

Scope

Program ćwiczeń:

Zaawansowane narzędzia rysunkowe, układ projektu, rzutowanie i ustawianie płaszczyzn rysunków, arkusze rysunkowe, arkusze kreślarskie, widoki kreślarskie, widoki szczegółów, przekroje i elewacje, cieniowanie i ustawianie linijki słońca, zasady wymiarowania wprowadzania poziomów i osi konstrukcyjnych, opisywanie rysunków, modelowanie ścian, stropów, schodów, dachów, elementów konstrukcji, komponentów, modelowanie terenu, rysowanie PZT, tworzenie bibliotek, cechy materiałowe, modele 3 d i tworzenie renderingów, tworzenie legend oraz zestawień powierzchni.

Celem ćwiczeń jest wykonanie kompletnego projektu budynku o skomplikowanej formie przestrzennej w postaci pełnego modelu 3 d oraz stworzenie dokumentacji projektowej wraz z opisami, detalem oraz rysunkami w zapisach rvt oraz w PDF i wizualizacje w postaci modelu linearnego oraz renderingu pokazującego cechy materiałów i oświetlenia

Teaching methods

Metody poszukujące: Ćwiczenia: rozwiązywanie zadań samodzielne lub wspólnie z prowadzącym, samodzielne poszukiwanie metod rozwiązań, kreowanie własnych form płaskich (rysunki, arkusze kreślarskie)  zestawień materiałowych i zestawień powierzchni i kubatury,  oraz budowanie modeli przestrzennych przy wykorzystaniu narzędzi i  możliwości programu komputerowego, dyskusja wyników

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wykonanie kompletnego projektu budynku o skomplikowanej formie przestrzennej w postaci pełnego modelu 3 d oraz stworzenie dokumentacji projektowej wraz z opisami, detalem oraz rysunkami w zapisach rvt oraz w PDF i wizualizacje w postaci modelu linearnego oraz renderingu pokazującego cechy materiałów i oświetlenia.

Recommended reading

  1. Hamad, M. Revit Architecture 2017, Mercury Learning & Information, 2017
  2. Szajrych K., Fijka J., Kozłowski W., Revit Architecture. Podręcznik użytkownika, Helion
  3. Podręcznik online Autodesk Revit Architecture

Further reading

Notes


Modified by dr hab. inż. arch. Bogusław Wojtyszyn, prof. UZ (last modification: 10-05-2017 12:28)