SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Metodologia projektowania technicznego |
Kod przedmiotu | 06.1-WM-MiBM-KM-P-10_15 |
Wydział | Wydział Mechaniczny |
Kierunek | Mechanika i budowa maszyn |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2017/2018 |
Semestr | 6 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Projekt | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy i umiejętności związanych ze współczesnym, systemowym podejściem do procesu projektowania technicznego
Brak wymagań
Proces projektowania jako etap realizacji produktu. Projektowanie i jego konteksty; etyczny, społeczny, ekonomiczny, techniczny. Struktura procesu projektowania – różne ujęcia systemowe. Formułowanie problemu projektowego; rola abstrahowania, wymagania i ograniczenia, uwzględnienie sytuacji rynkowej, pojęcie jakości produktu. Określenie wymagań technicznych. Metody poszukiwania koncepcji rozwiązań problemów projektowych: metody tradycyjne, metody heurystyczne, metody systematyczne i mieszane. Techniki selekcji, oceny i wyboru rozwiązań, teoria decyzji, systemy eksperckie. Udoskonalanie projektu: analiza ryzyka i błędów projektowych, analiza wartości. Reguły kształtowania postaci konstrukcyjnej. Przygotowanie i prezentacja projektu realizacyjnego
Podczas ćwiczeń projektowych student pozna techniki;
Wykład problemowy
Ćwiczenia praktyczne
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie wykładu pisemne w postaci testu z 5 losowo wybranych zagadnień omawianych podczas wykładu. na zaliczenie Laboratorium wykonanie projektu na zadany lub wybrany samodzielnie temat.
Na ocenę 2 |
Na ocenę 3 |
Na ocenę 4 |
Na ocenę 5 |
Student nie rozumie pytania, nie potrafi w sposób prawidłowy udzielić odpowiedzi |
Odpowiedzi zawierają tylko informacje podstawowe bez wspomagających schematów, wykresów itp. |
Odpowiedzi zawierają informacje przedstawiane podczas zajęć, lecz nie w pełni kompletne lub z nieznacznymi błędami |
Odpowiedzi zawierają pełne informacje przedstawiane podczas zajęć oraz własne spostrzeżenie rozpatrywanego problemu |
Zmodyfikowane przez dr inż. Daniel Dębowski (ostatnia modyfikacja: 05-05-2017 13:01)