SylabUZ

Generate PDF for this page

Basics of parkland design with elements of eco-design - course description

General information
Course name Basics of parkland design with elements of eco-design
Course ID 02.5-WA-AWP-PPTZ-Ć-S14_pNadGenDDE6V
Faculty Faculty of Arts
Field of study Interior Design
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2017/2018
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 3
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Bogumił Kaczmarek, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Zajęcia mają na celu wprowadzenie studentów w zagadnienia projektowe związane z kształtowaniem terenów i wnętrz z użyciem elementów technicznych i roślin.

Prerequisites

Opanowanie rysunku projektowego, perspektywy, podstaw projektowania architektury wnętrz, ergonomii budownictwa.

Umiejętność posługiwania się jednym z programów komputerowych w zakresie projektowania wnętrz i otoczenia.

Scope

Wykłady obejmują problematykę kształtowania wnętrz architektonicznych , urbanistycznych terenów otwartych poprzez zmianę formy , terenu, użycie malej architektury, sprzętów, wyposażenia technicznego oraz materiału roślinnego , który jest prezentowany w formie wycieczki i pokazów z podziałem na drzewa iglaste i liściaste, krzewy iglaste i liściaste, krzewiny, byliny, rośliny jednoroczne, rośliny wodne i brzegowe oraz rośliny do stosowania we wnętrzach.

Ćwiczenia rozwijają umiejętność kreatywnego kształtowania przestrzeni z użyciem omawianych w wykładach struktur i materiału roślinnego.

Teaching methods

Pierwszą część zajęć stanowi wycieczka z pokazem roślin dekoracyjnych i wykłady z pokazem ilustracji obrazującym rozwiązania współczesne i historyczne z użyciem roślin do kształtowania przestrzeni od ogrodów po place, ulice i wnętrza architektoniczne.

Drugą częścią procesu dydaktycznego jest praca nad realizacją projektu ukształtowania przestrzeni wybranego miejsca w układzie urbanistycznym dla realizacji wybranej przez studenta funkcji.

Ważnym czynnikiem wpływającym na opracowanie jest kontekst przestrzenny.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Przedmiot kończy zaliczenie z oceną, której wysokość zależy od obecności i aktywności na zajęciach, oryginalności oraz poziomu artystycznego zrealizowanego projektu.

Recommended reading

  1. Ballenstadt, Architektura, historia i teoria, PWN Warszawa - Poznań 2000
  2. Neufert Ernest, Podręcznik projektowania architektoniczno – budowlanego, Arkady, Wa-wa 2000
  3. Filipczak Joanna (red.) Katalog roślin – drzewa, krzewy, byliny polecane przez Związek Szkółkarzy Polskich,Warszawa 2006
  4. Rodd Tony (red.) Botanika.Random Haus, Australia 1997
  5. Brookes John , Projektowanie ogrodów, Wiedza i życie, Warszawa 2004
  6. Monti Novella (red.) Dzieła nowoczesnej architektury, Komar Annapurna , Warszawa 2007

Further reading

  1. Vidella Alex Sanchez, Atlas współczesnej architektury krajobrazu, Loft Publ.Warszawa 2009

  2. Losantos Agata,Santos Daniela, Quartino Bridget - Krajobraz miejski. Nowe trendy. Nowe inspiracje. Nowe rozwiązania. Loft Publ., Warszawa 2008

  3. Peanson Dawid , Przyjazny dom. Murator Warszawa 1998

  4. Wines Jamek – Zielona architektura, Taschen Warszawa 2008

Notes

Oprócz lit. podstawowej i uzupełniającej ważne są również czasopisma:

  1. Architektura – Murator
  2. L Architecture Auj ourd hui
  3. Domus
  4. Garden
  5. Inspiracje – Polscy Architekci krajobrazu


Modified by mgr Joanna Legierska-Dutczak (last modification: 29-04-2017 13:00)