SylabUZ

Generate PDF for this page

Social Communication and Organisation of Cultural Events - course description

General information
Course name Social Communication and Organisation of Cultural Events
Course ID 03.5-WA-AWP-KOWIZ-Ć-S14_pNadGenIKS9M
Faculty Faculty of Arts
Field of study Interior Design
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2017/2018
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Włodzimierz Papla
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Poprzez wiedzę i wykształcone umiejętności student będzie realizował podstawowe zadania związane z projektowaniem graficznym i konstruowaniem komunikatu wizualnego w sposób indywidualny, kreatywny a jednocześnie otwarty na sygnały osób kooperujących.

Prerequisites

Student powinien posiadać umiejętności pozwalające na plastyczny zapis problemów związanych z projektowaniem graficznym (typografia, kompozycja, rysunek, wiedza o kolorze). Podstawowa znajomość programów graficznych do grafiki wektorowej, edycji tekstu i pracy z mapami bitowymi.

Scope

Studenci, przygotowani w podstawowych pracowniach rysunkowych i malarskich, korzystając z komputera z urządzeniami peryferyjnymi, w jasny i klarowny sposób realizują zadania i ćwiczenia wymagane przez prowadzącego. Narzędzia takie jak: skaner, aparat cyfrowy, ploter, rozbudowany programowo i wyposażony w odpowiednie narzędzia komputer, są niezbędne w procesie dydaktycznym, bo z nimi właśnie będą się spotykać absolwenci w codziennej pracy po studiach. W ramach zajęć studenci wykonują prace mające swoje źródła w liternictwie, typografii, ilustracji. Projektują znaki graficzne, opracowują druki firmowe, ulotki, foldery. Poznają podstawowe problemy graficzne związane z projektowaniem w przestrzeni publicznej.

Przykładowe tematy ćwiczeń:

Zaprojektuj znak swojej firmy korzystając:
- z liter
- prostych form graficznych
- liter i form
Znak wpisany w kwadrat lub owal
Ilość kolorów – 3

Zaprojektować stronę www – praca w zespole
STRONA INTERNETOWA

Zaprojektować stronę internetową firmy (biuro projektowe, studio, itp.)

Mapa strony + 4 podstrony (tylko forma graficzna)

Zaprojektować PLAKATY

Citylight (120 x 180) oraz billboard (500 x 200)
Teksty do wpisania:

- ARCHITEKTURA WNĘTRZ
- prace studentów ISW (Instytutu Sztuk Wizualnych)
Wydział Artystyczny UZ lub Wydział Artystyczny - Uniwersytet Zielonogórski
2015/2016

Plakat typograficzny z pojedynczym elementem graficznym
kolory 4 + 0.

Teaching methods

Pokaz multimedialny i omówienie ćwiczeń. Otwarta dyskusja w grupie na temat proponowanych projektów.

Rozmowa indywidualna w obecności grupy poszerzająca umiejętności argumentacji i obrony własnych decyzji projektowych.

Przedmiotowe Forum Internetowe – wirtualna pracownia dla całej grupy studentów.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Każdy ze studentów oceniany jest indywidualnie, szczególną uwagę zwracając na samodzielność, kreatywność, zaangażowanie i współpracę z prowadzącym. Umiejętność przekazu własnych przemyśleń, umiejętność argumentacji, przedstawienie swoich racji w formie graficznej i werbalnej są składową ogólnej oceny studenta. Każdy temat omawiany jest ze studentem w obecności grupy. Jedno z zadań jest działaniem w grupie i grupa jest oceniana równorzędnie. Zaliczenie z oceną po przedstawieniu prac w formie wydruku komputerowego w formacie podanym w temacie ćwiczeń oraz w formie zapisu elektronicznego.

Recommended reading

Gavin Ambrose, Paul Harris Layout. Zasady -- kompozycja – zastosowanie; Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008

Umberto Eco Pejzaż semiotyczny ;  PIW; Warszawa; 1972; James Felici Kompletny przewodnik po typografii;
Wydawnictwo: słowo/obraz terytoria; Gdańsk 2006

Adrian Frutiger Człowiek i jego znaki; Wydawnictwo: Do, Warszawa; 2003

Wasilij Kandinski Punkt i linia a płaszczyzna; PIW, Warszawa. 1986

Joanna Sarzyńska-Putowska Komunikacja wizualna; Fundacja ASP Kraków; 2002

Further reading

Robert Bringhurst, Elementarz stylu w typografii, Design Plus; 2008

Jacek Mrowczyk Niewielki słownik typograficzny;  Słowo / obraz terytoria; 2008

Michael Evamy Logo Przewodnik dla projektantów; Wydawnictwo PWN; 2008

Umberto Eco Semiologia życia codziennego; Czytelnik; 1999

Piotr Rypson Nie gęsi. Polskie projektowanie graficzne 1919–1949; Karakter; 2011

 

Notes

Ważną częścią pracy ze studentem jest pokaz przy wykorzystaniu prezentacji multimedialnych, przykłady druków i informacji wizualnej. W kontakcie ze studentem dużą rolę odgrywa internetowe forum pracowniane do e-lerningu i pierwszych korekt.


Modified by dr Włodzimierz Papla (last modification: 24-04-2017 12:02)