SylabUZ
Course name | The analysis of contemporary art |
Course ID | 03.6-WA-MalD-AWSP-W-S14_pNadGenO1KG7 |
Faculty | Faculty of Arts |
Field of study | Painting |
Education profile | academic |
Level of studies | Second-cycle studies leading to Master of Arts degree |
Beginning semester | winter term 2017/2018 |
Semester | 2 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 45 | 3 | - | - | Credit with grade |
Ogólna orientacja w kulturze współczesnej.
Współczesne teorie dzieła sztuki pozwalają na jego rozpatrywanie dzieła w kontekście społeczno-politycznym ale też formalnym. Na podstawie lektur i przykładów realizacji omawiane są: instytucjonalnie teoria sztuki, performatywność jako kategoria opisu, estetyka relacyjna, polityczność dzieła.
Analiza lektur, rozmowy na podstawie przykładów realizacji artystycznych.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Praca zaliczeniowa, udział w zajęciach.
Erika Fischer-Lichte, Estetyka performatywności, Kraków 2008
Arhur C. Danto, Świat sztuki, Kraków 2006
Nicolas Bourriaud, Estetyka relacyjna, Kraków 2012
Ewa Kuryluk, Art mon amour ,warszawa 2002
Cynthia Freeland, Czy to jest sztuka, Poznań 2004
Jacques Ranciere, Estetyka jako polityka, Warszawa 2007
Claire Bishop, Sztuczne piekła. Sztuka partycypacyjna i estetyka widowni, Warszawa 2015
Susie Hodge, Przewodnik po sztuce współczesnej, Warszawa 2014
Hans Ulrich Obrist, A Brief History of Curating, Zurich 2010
Magdalena Ujma, Sztuki wizualne, Warszawa/Bielsko-Biała 2011
Gilda Williams, How to write about contemporary art, London 2014
Stuart Morgan, Z notatnika kamerdynera sztuki, Gdańsk 1997
Modified by dr Jarosław Jeschke (last modification: 20-04-2017 11:23)