SylabUZ

Generate PDF for this page

The auditory sphere - course description

General information
Course name The auditory sphere
Course ID 03.2-WA-EASPD-SFAU-Ć-S15_pNadGenJVASF
Faculty Faculty of Arts
Field of study Visual arts
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to Master of Arts degree
Beginning semester winter term 2017/2018
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 2
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Katarzyna Kwiecień-Długosz, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 15 1 - - Credit with grade

Aim of the course

Poznanie podstaw akustyki i elementów przetwarzania dźwięku przydatnych w pracy dydaktycznej i artystycznej. Zdobycie elementów wiedzy związanej z korelacją dźwięku z obrazem (formy audiowizualne).

Prerequisites

Przyjęcie na studia II stopnia i wybór odpowiedniej specjalności.

Scope

Fizyczne podstawy akustyki. Dźwięk i jego cechy. Źródła dźwięku. Właściwości słuchu ludzkiego. Elementy wiedzy o zapisie cyfrowym i analogowym. Elementy cyfrowego przetwarzania dźwięku. Dźwięk w kinie, TV, radiofonii, fonografii.

 

Teaching methods

Wykład konwersatoryjny, połączony z dyskusją i prezentacją multimedialną. Ćwiczenia z  wykorzystaniem oprogramowania do przetwarzania dźwięku i tworzenia własnych form dźwiękowych i audiowizualnych (Cubase, ProTools, Samplitude, Audacity i in. w zależności od dostępności dla studentów).

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Zaliczenie ze stopniem obejmuje:

  • Obecność na zajęciach i aktywną pracę pod kierunkiem prowadzącego
  • Test pisemny z wiedzy prezentowanej podczas zajęć – uzyskanie oceny pozytywnej (51% poprawnych odpowiedzi)
  • Przygotowanie i prezentacja projektu audiowizualnego (praca z wykorzystaniem dźwięku)

Recommended reading

  1.  Jan Oleszkowicz, Muzyka, elektronika, informatyka, Centrum Edukacji Artystycznej, Warszawa 2010
  2. Małgorzata Przedpełska-Bieniek, Dźwięk w filmie, Wydawnictwo Sonoria, Warszawa 2009
  3. Krzysztof Sztekmiler, Podstawy nagłośnienia i realizacji nagrań, Centrum Animacji Kultury, Warszawa 2001
  4. Mieczysław Drobner, Akustyka muzyczna, PWM, 1973

 

Further reading

  1. Brian C. J. Moore, Wprowadzenie do psychologii słyszenia, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa – Poznań 1999
  2. Małgorzata Przedpełska-Bieniek, Dźwięk i akustyka. Nauka o dźwięku. E-book, Wydawnictwo Sonoria, Warszawa, 2012
  3. David Louis Yewdall, Dźwięk w filmie. Teoria i praktyka. Filmowe Wydawnictwo Wojciech Marzec, Warszawa, 2011

Notes


Modified by dr hab. Helena Kardasz, prof. UZ (last modification: 22-06-2017 20:14)