SylabUZ

Generate PDF for this page

Experimentation in Photography - course description

General information
Course name Experimentation in Photography
Course ID 03.4-WA-DyrygP-03.4-S16
Faculty Faculty of Arts
Field of study Visual arts
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2017/2018
Course information
Semester 5
ECTS credits to win 5
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • prof. Wiesław Hudon
  • dr hab. Helena Kardasz, prof. UZ
  • dr Marek Lalko
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Fotografia i film eksperymentalny w sztukach wizualnych. Udział grupy studentów w pracowni artystycznej mającej za cel przygotowanie obrazów do wystawy retrospektywnej. Tematem będzie rekonstrukcja zaginionego filmu i fotografii z lat 1973-1974.

Prerequisites

Pracom rekonstrukcyjnym towarzyszyć będzie refleksja teoretyczna na temat trwania, inspirowana jak w przeszłości filozofią H. Bergsona. Będzie to próba odtworzenia procesu twórczego oraz jego asymilacji w proces twórczy aktualny.

Scope

Poruszane wątki:

  • Natura trwania rzeczywistości w obrazie.
  • Następstwo obrazów w percepcji wizualnej.
  • Wizualizacje czasu w sztuce.

Teaching methods

Udział studentów we wszystkich etapach rekonstrukcji. Uczestnictwo w wernisażu. Próby rozwiązań osobistych studentów. Ciągły proces refleksji teoretycznej w oparciu o dzieło H. Bergsona oraz książkę Hansa Richtera.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Udział w zajęciach. Wykonanie pracy zaliczeniowej.

Recommended reading

  1. Bergson Henri, O bezpośrednich danych świadomości, Materia i pamięć, Ewolucja twórcza, Dwa źródła moralności i religii
  2. Flusser Vilém, Ku filozofii fotografii, folia academiae, Katowice 2004
  3. Richter Hans, Dadaizm - sztuka i anty-sztuka, Warszawa 1983
  4. Richter Hans [w:] Zbigniew Pitera, Leksykon reżyserów filmowych, Warszawa 1978, s. 159

Further reading

  1. Kluszczyński Ryszard W., Film, wideo, multimedia. Sztuka ruchomego obrazu w erze elektronicznej, Instytut Kultury, Warszawa 1999
  2. Kluszczyński Ryszard W., Obrazy na wolności. Studia z historii sztuk medialnych w Polsce., Instytut Kultury, Warszawa 1998
  3. Sztompka Piotr, Socjologia wizualna. Fotografia jako metoda badawcza, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2005
  4. Widzieć, myśleć, być. Technologie mediów, opr. Andrzej Gwóźdź, Universitas, Kraków 2001

Notes


Modified by dr hab. Helena Kardasz, prof. UZ (last modification: 22-06-2017 20:14)