SylabUZ

Generate PDF for this page

INTERNATIONAL MARKETING - course description

General information
Course name INTERNATIONAL MARKETING
Course ID 04.7-WZ-BezD-MM
Faculty Faculty of Economics and Management
Field of study National Security
Education profile practical
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2017/2018
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 2
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr inż. Mariola Michałowska
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Project 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Przedstawienie terminologii stosowanej w marketingu międzynarodowym i jej zdefiniowanie, wyjaśnienie możliwych orientacji marketingowych na rynkach zagranicznych, opisanie czynników wpływających na wybór produktów przez konsumentów na rynku międzynarodowy, prezentacja i omówienie źródeł danych wykorzystywanych w podejmowaniudecyzji marketingowych na rynkach zagranicznych, kształtowanie umiejętności sporządzenia opisu i oceny otoczenia wybranego przedsiębiorstwa na rynkach zagranicznych. Kształtowanie praktycznych umiejętności doboru odpowiednich strategii rynkowych dla wybranych rodzajów produktów. Kształtowanie umiejętności pracy w grupie i przyjmowania w niej różnych ról. Rozwijanie kompetencji pracy w zespole poprzez zadania grupowe.
 

Prerequisites

Brak.

Scope

Projekt: Marketing krajowy a marketing międzynarodowy, marketing globalny. Orientacje międzynarodowe przedsiębiorstw. Główne problemy marketingu międzynarodowego. Problem standaryzacji i adaptacji działań w strategii marketingowej. Alterglobalizm a marketing globalno-lokalny. Euromarketing. Zachowanie konsumenta na rynkach zagranicznych a projektowanie strategii na rynkach międzynarodowych. Badania marketingowe rynków zagranicznych. Proces formułowania strategii marketingowej na rynek międzynarodowy. Formy ekspansji na rynki zagraniczne i czynniki je determinujące. Otoczenia przedsiębiorstwa działającego na rynku światowym (demograficzne, ekonomiczno-rynkowe, społeczno-kulturowe, polityczne, prawno – administracyjne, technologiczne, naturalne). Metody analizy otoczenia międzynarodowego. Marketing mix na rynku międzynarodowym. Organizacja i kontrola działań marketingowych na rynkach zagranicznych.

Teaching methods

Projekt: dyskusja, elementy wykładu problemowego, burza mózgów, prace indywidualne, prace grupowe, studia przypadków, metoda projektu, studia literatury, praca z tekstem.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Projekt: na ocenę składać się będą oceny z: projektu dotyczącego strategii marketingowej dla wybranego przedsiębiorstwa ( (K_W02; KW05; K_K06; K_K01; K_K02; K_U01; K_U07) oraz zadań do samodzielnego i grupowego rozwiązania (K_KU07; K_K02; K_K07).7;  Warunkiem otrzymania zaliczenia z projektu jest uzyskanie min. 51%.
Termin zaliczenia na przedostatnich zajęciach zgodnie z harmonogramem studiów.
Oceny (punktacja):
51%- 60% - dostateczny (3.0)
61%-70% - dostateczny plus (3.5)
71%-80% - dobry (4.0)
81%-85% - dobry plus (4.5)
86%-100% - bardzo bobry (5.0)
Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z projektu (100%).

Recommended reading

  1. Duliniec E., Marketing międzynarodowy, PWE, Warszawa 2007.
  2. Grzegorczyk M., Marketing na rynku międzynarodowym, Wyd. Wolters Kluwer Poska, Kraków 2009.
  3. Korcz K., Międzynarodowe badania marketingowe. Uwarunkowania kulturowe, PWE, Warszawa 2004.
  4. Komor M., Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku, PWN, Warszawa 2000.
  5. Limański A., Drabik I., Marketing międzynarodowy, Difin, Warszawa 2010.

Further reading

  1. Pietrasieński P., Międzynarodowe strategie marketingowe, PWE, Warszawa 2005.
  2. Schroeder J., Badania marketingowe rynków zagranicznych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Poznań 2002.
  3. Schroeder J., Przedsiębiorstwo na rynku międzynarodowym, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Poznań 2011.
  4. Wiktor J., Oczkowska R., Zbikowska Z., Marketing międzynarodowy. Zarys problematyki, PWE, Warszawa 2008.

Notes


Modified by dr inż. Mariola Michałowska (last modification: 23-04-2017 00:27)