SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Zarządzanie procesami zmian |
Kod przedmiotu | 04.9-WZ-EkoPD-ZPZ |
Wydział | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Kierunek | Ekonomia |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2017/2018 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Projekt | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Rozwijanie umiejętności studentów w zakresie zarządzania procesami zmian w różnego typu podmiotach gospodarczych. Kształtowanie kompetencji w zakresie wykorzystania wiedzy w pracy zawodowej obejmujące umiejętności wprowadzania zmian, w tym analizowania sytuacji przed zmianą, opracowania procesu zmian, doboru strategii, przygotowania pracowników do zmian.
-
W ramach prowadzonych wykładów: Definicje zmian, Klasyfikacja zmian. Innowacje, wiedza a zmiany. Ekonomiczne aspekty zmiany. Etapy realizacji zmian. Strategie zmian. Uwarunkowania reakcji pracowników na zmianę. Typy źródeł oporów wobec zmian. Metody kształtowania pozytywnego nastawienia pracowników wobec zmian. Modele ułatwiające akceptacje zmian. Metody eliminowania oporów.
W ramach prowadzonych ćwiczeń: Istota zmian, czynniki wymuszające zmiany. Psychospołeczne skutki wprowadzania zmian. Zachowania pracowników wobec zmian. Przyczyny oporów i metody zapobiegania nim. Budowanie poparcia dla zmian. Rola menedżera w procesie zmian. Model Lewina. Znaczenie komunikowania się w procesie zmian. Zarządzanie partycypacją pracowniczą we wdrażaniu zmian.
Wykład - konwencjonalny
Ćwiczenia - praca w grupach, dyskusja grupowa, warsztaty, case study
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunki zaliczenia ćwiczeń (K_U01; K_U03; K_U06; K_U08; K_U10; K_W02; K_W06; K_W07; K_K04; K_K02): zaliczenie obejmuje swoją tematyką treści realizowane podczas wykładów oraz ćwiczeń; zadanie, polegające na analizie wdrożenia zmian. Ocena uzależniona jest od poprawnego sformułowania takich elementów, jak: identyfikacja obaw pracowników i określenie typu oporu wobec zmian (dostateczny – dostateczny plus), wyboru metody przezwyciężania oporów wobec zmian (dobry), techniki wdrażania zmian oraz realizacji procesu zmian (dobry plus-bardzo dobry).
Warunki zaliczenia dla wykładów (K_W01; K_W02; K_W06; K_W07, K_K08): zaliczenie obejmuje swoją tematyką treści realizowane podczas wykładów i ćwiczeń - test. Student może uzyskać ocenę odpowiednio: 60%- dostateczny, 65% dostateczny plus; 70% dobry; 80% - dobry plus, 90% - bardzo dobry.
Warunkiem przystąpienia do kolokwium zaliczeniowego jest pozytywna ocena z ćwiczeń.
Ocena końcowa: na ocenę końcową składa się wynik uzyskany z wykładu (50%) i ćwiczeń (50%). Przy czym wyliczana jest ona przy założeniu uzyskania zaliczenia z obu form prowadzenia zajęć.
Zmodyfikowane przez dr Marta Moczulska (ostatnia modyfikacja: 11-04-2017 11:22)