SylabUZ

Generate PDF for this page

Placement-II education stage - course description

General information
Course name Placement-II education stage
Course ID 03.2-WA-EASMP-PRE2-Ć-S14_pNadGenM5ST8
Faculty Faculty of Arts
Field of study Music Education
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2017/2018
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 1
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Anna Łuczak
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 15 1 - - Credit with grade

Aim of the course

W trakcie praktyki kształtowane są kompetencje opiekuńczo-wychowawcze wobec klas IV – VI,

w szczególności poznanie realizowanych w szkole zadań, sposobu funkcjonowania, organizacji pracy, a także prowadzonej dokumentacji.

Prerequisites

Ogólne przygotowanie psychologiczno-pedagogiczne.

Scope

OBSERWOWANIE:

Interakcji dorosły (nauczyciel, wychowawca) – dziecko oraz interakcji między uczniami.

Czynności podejmowanych przez opiekuna praktyk oraz prowadzonych przez niego zajęć.

Sposobu integrowania przez opiekuna praktyk różnej działalności, w tym opiekuńczo-wychowawczej, dydaktycznej i terapeutycznej.

Działań podejmowanych przez opiekuna praktyk na rzecz zapewnienia bezpieczeństwa i zachowania dyscypliny w grupie.

WSPÓŁDZIAŁANIE Z OPIEKUNEM PRAKTYK W:

Podejmowaniu działań wychowawczych wynikających z zaistniałej sytuacji.

Podejmowaniu działań na rzecz uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

PONADTO:

Diagnozowanie dynamiki grupy oraz pozycji jednostki w grupie.

Poznawanie uczniów, ich zainteresowań i zdolności, a także określanie poziomu rozwoju oraz wstępne diagnozowanie dysfunkcji i zaburzeń.

Organizowanie i prowadzenie zajęć w oparciu o samodzielnie opracowane scenariusze.

Konfrontowanie wiedzy teoretycznej z praktyczną.

Teaching methods

METODY:

Problemowo-odtwórcza.

Problemowo-analityczna.

Metody podające, poszukujące i waloryzacyjne.

 

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Przygotowanie planów i konspektu zajęć muzycznych z elementami terapii dla uczniów klas IV-VI. Przygotowanie,przeprowadzenie i omówienie z opiekunem praktyki

zrealizowanego materiału (ocena, uwagi, spostrzeżenia, wnioski).

Ponadto w ramach praktyki: zorganizowanie i przygotowanie przedstawienia edukacyjnego (grupowo lub indywidualnie), projektu multimedialnego,koncertu, konkursu, gry itp.

Recommended reading

1.       M. Bogdanowicz, Ryzyko dysleksji: problem i diagnozowanie, Gdańsk 2005.

2.       B. Dyrda, Zjawiska niepowodzeń szkolnych uczniów zdolnych: rozpoznawanie i przeciwdziałanie, Kraków 2007.

3.       H. Gasiul, Psychologia osobowości: nurty, teorie, koncepcje, Warszawa 2005.

4.       G. Gutek, Filozofia dla pedagogów, Gdańsk 2007.

5.       J. Jagieła, Socjoterapia w szkole: krótki poradnik psychologiczny, Kraków 2007.

6.       Dz. Jankowski, Pedagogika kultury: studia i koncepcja, Kraków 2006.

7.      W. Panek, Upowszechnianie kultury muzycznej, Warszawa 1980.

8.      Red. I. Chyła - Szypułowa, Studia artystyczne Akademii Świętokrzyskiej, Poliestetyczne aspekty wychowania przez sztukę, tom 1, Kielce 2004.

9.      Red. B. Smoleńska - Zielińska, M. Kaczmarkiewicz, Studia artystyczne Akademii Świętokrzyskiej, Z zagadnień dydaktyki muzyki, tom 2, Kielce 2005.

Further reading

1.    A. Jaskółka, Mowa ciała: jak ja odczytać i właściwie z niej korzystać, Kielce 2007.

2.    S. Kozak, Patologie wśród dzieci i młodzieży: leczenie i profilaktyka, Warszawa 2007.

3.    B. Śliwerski, Myśleć jak pedagog, Sopot 2010.

4.    Muzykoterapia Polska, Tom 2 , Nr 2 (6), 2003.

Notes


Modified by dr hab. Bartłomiej Stankowiak, prof. UZ (last modification: 14-04-2017 09:49)