SylabUZ
Course name | Placement-II education stage |
Course ID | 03.2-WA-EASMP-PRE2-Ć-S14_pNadGenM5ST8 |
Faculty | Faculty of Arts |
Field of study | Music Education |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2017/2018 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 1 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 15 | 1 | - | - | Credit with grade |
W trakcie praktyki kształtowane są kompetencje opiekuńczo-wychowawcze wobec klas IV – VI,
w szczególności poznanie realizowanych w szkole zadań, sposobu funkcjonowania, organizacji pracy, a także prowadzonej dokumentacji.
Ogólne przygotowanie psychologiczno-pedagogiczne.
OBSERWOWANIE:
Interakcji dorosły (nauczyciel, wychowawca) – dziecko oraz interakcji między uczniami.
Czynności podejmowanych przez opiekuna praktyk oraz prowadzonych przez niego zajęć.
Sposobu integrowania przez opiekuna praktyk różnej działalności, w tym opiekuńczo-wychowawczej, dydaktycznej i terapeutycznej.
Działań podejmowanych przez opiekuna praktyk na rzecz zapewnienia bezpieczeństwa i zachowania dyscypliny w grupie.
WSPÓŁDZIAŁANIE Z OPIEKUNEM PRAKTYK W:
Podejmowaniu działań wychowawczych wynikających z zaistniałej sytuacji.
Podejmowaniu działań na rzecz uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
PONADTO:
Diagnozowanie dynamiki grupy oraz pozycji jednostki w grupie.
Poznawanie uczniów, ich zainteresowań i zdolności, a także określanie poziomu rozwoju oraz wstępne diagnozowanie dysfunkcji i zaburzeń.
Organizowanie i prowadzenie zajęć w oparciu o samodzielnie opracowane scenariusze.
Konfrontowanie wiedzy teoretycznej z praktyczną.
METODY:
Problemowo-odtwórcza.
Problemowo-analityczna.
Metody podające, poszukujące i waloryzacyjne.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Przygotowanie planów i konspektu zajęć muzycznych z elementami terapii dla uczniów klas IV-VI. Przygotowanie,przeprowadzenie i omówienie z opiekunem praktyki
zrealizowanego materiału (ocena, uwagi, spostrzeżenia, wnioski).
Ponadto w ramach praktyki: zorganizowanie i przygotowanie przedstawienia edukacyjnego (grupowo lub indywidualnie), projektu multimedialnego,koncertu, konkursu, gry itp.
1. M. Bogdanowicz, Ryzyko dysleksji: problem i diagnozowanie, Gdańsk 2005.
2. B. Dyrda, Zjawiska niepowodzeń szkolnych uczniów zdolnych: rozpoznawanie i przeciwdziałanie, Kraków 2007.
3. H. Gasiul, Psychologia osobowości: nurty, teorie, koncepcje, Warszawa 2005.
4. G. Gutek, Filozofia dla pedagogów, Gdańsk 2007.
5. J. Jagieła, Socjoterapia w szkole: krótki poradnik psychologiczny, Kraków 2007.
6. Dz. Jankowski, Pedagogika kultury: studia i koncepcja, Kraków 2006.
7. W. Panek, Upowszechnianie kultury muzycznej, Warszawa 1980.
8. Red. I. Chyła - Szypułowa, Studia artystyczne Akademii Świętokrzyskiej, Poliestetyczne aspekty wychowania przez sztukę, tom 1, Kielce 2004.
9. Red. B. Smoleńska - Zielińska, M. Kaczmarkiewicz, Studia artystyczne Akademii Świętokrzyskiej, Z zagadnień dydaktyki muzyki, tom 2, Kielce 2005.
1. A. Jaskółka, Mowa ciała: jak ja odczytać i właściwie z niej korzystać, Kielce 2007.
2. S. Kozak, Patologie wśród dzieci i młodzieży: leczenie i profilaktyka, Warszawa 2007.
3. B. Śliwerski, Myśleć jak pedagog, Sopot 2010.
4. Muzykoterapia Polska, Tom 2 , Nr 2 (6), 2003.
Modified by dr hab. Bartłomiej Stankowiak, prof. UZ (last modification: 14-04-2017 09:49)