SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Propedeutyka kompozycji i aranżacji |
Kod przedmiotu | 03.2-WA-EASMD-PKA-Ć-S14_pNadGenQLI89 |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra sztuki |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2017/2018 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Przyjęcie na I rok magisterskich studiów uzupełniających i zaliczenie I semestru studiów.
Tworzenie małych form (a, a1 lub a, b, a) w fakturze wokalnej lub instrumentalnej
Tworzenie rozbudowanych form (np. abcba)
Tworzenie utworów charakterystycznych (np. taniec, marsz itp.) i ich cykli na instrument solo lub zespół instrumentalny
Prezentacja przykładów opracowań i kompozycji, omawianie i korekta prac studentów
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
W semestrze II – na podstawie wykonanych prac pisemnych (kompozycji i opracowań) lub/oraz publicznej prezentacji wybranych kompozycji.
1. J. Pawłowski: Podstawy instrumentacji, PWM Kraków, 1980; tom 1-2;
2. Z. Ciechan: Aranżacja;Centralny Ośrodek Metodyki Upowszechniania Kultury, Warszawa 1970
3. K. Guzowski: Podstawowe zagadnienia instrumentacji, AM Gdańsk, 1986;
4. M. Drobner: Instrumentoznawstwo i akustyka, PWN Kraków,1973;
5. S .Moniuszko: Pieśni wybrane na chór 3-gł.i fortepian, PWM Kraków,1982.
6. M. Komorowska: Orkiestra dziecięca cz. I i II, WSiP Warszawa 1979
7. A. Michalski, Wykłady z instrumentacji, Wydawnictwo Uczelniane Akademii Bydgoskiej, Bydgoszcz 2005
8. M. Rybnicki, Vademecum instrumentacji, Centralny Ośrodek Metodyki Upowszechniania Kultury, Warszawa 1987
9. U. Kaiser, C. Gerlitz, Arrangieren und Instrumentieren, Barock bis Pop, Bärenreiter, Kassel, 2009
1. H. Mancini: Sounds & Scores; Northridge Music, USA, 1973
2. J. Hanslik: Instrumentarium szkolne, Uniwersytet Śląski, Katowice 1981
3. S. Adler: The Study of Orchestration, W.W. Norton and Company, New York, 1989
4. W. Olszewski, Sztuka aranżacji w muzyce jazzowej i rozrywkowej, PWM, Kraków, 2010
5. K. Wiatr, Propedeutyka aranżacji muzyki rozrywkowej, Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie, 2009
Zmodyfikowane przez dr hab. Bartłomiej Stankowiak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 14-04-2017 11:30)