SylabUZ
Course name | Social Communication and Organiation of Events |
Course ID | 03.2-WA-EASMD-KSO-W-S14_pNadGenF9HL3 |
Faculty | Faculty of Arts |
Field of study | Music Education |
Education profile | academic |
Level of studies | Second-cycle studies leading to Master of Arts degree |
Beginning semester | winter term 2017/2018 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | - | - | Credit with grade |
Class | 15 | 1 | - | - | Credit with grade |
- zdobycie wiedzy na temat współczesnej kultury muzycznej i rynku dóbr kultury w kontekście podmiotów, form, mediów komunikacji
- zdobycie podstaw wiedzy w zakresie komunikacji w sferze kultury
- przygotowanie do podjęcia aktywności w zakresie różnych form komunikacji społecznej
- praktyczne przygotowanie do organizacji i realizacji przedsięwzięć z dziedziny kultury, zwłaszcza kultury muzycznej.
Ukończenie studiów licencjackich na kierunku: edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
1. Proces komunikacji, jego elementy, rodzaje i uwarunkowania.
2. Podstawy public relations i media relations.
3. Sposoby kształtowania i badania opinii publicznej.
4. Tworzenie wizerunku.
5. Konferencja prasowa.
6. Wywiad.
7. Media. Prawo prasowe.
8. Podstawy projektowania i organizacji przedsięwzięć muzycznych (koncert, festiwal, cykl koncertowy, quiz muzyczny).
9. Przygotowanie do realizacji przedsięwzięcia muzycznego z wykorzystaniem elementów i działań z zakresu komunikacji społecznej.
Seminarium, konwersatorium, wykład problemowy, metoda projektu.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Ocena semestralna wynika z: 1. ocen uzyskiwanych na zajęciach; 2. oceny za realizację wybranej formy: przemówienia, wywiadu, prelekcji, dossier artystycznego, wystąpienia na konferencji prasowej, pytań do quizu muzycznego. Kryteria oceny: język, forma, poprawność merytoryczna, komunikatywność, oryginalność ujęcia; 3. oceny za aktywność w zespole projektującym i organizującym przedsięwzięcie muzyczne – koncert pedagogów i studentów (realizowane fakultatywnie).
P. Bendixen, Wprowadzenie do ekonomiki kultury i sztuki, Kraków 2001
K. Wójcik – Public relations od A do Z, Warszawa 1997
M.Datko, Sponsoring. Strategia, promocja, komunikacja, Poznań 2003 S.Michalczyk, Media lokalne w systemie komunikowania, Katowice 2000
J.Sobczak, Prawo prasowe. Podręcznik akademicki, Warszawa 2000
Podstawy marketingu, red. J.Altkorn, Kraków 2000
Z.Knecht, Marketing i zarządzanie placówką kultury
A.Mazurek-Łopacińska, Kultura w gospodarce rynkowej
B.Gronbeck, K. German, D.Ehninger, A.Monroe, Zasady komunikacji werbalnej, Poznań 2001
M.Mc Kay, M.Davis, P.Fanning, Sztuka skutecznego porozumiewania się, Gdańsk, 2002
periodyki:
Animator kultury
Prawo i finanse w kulturze
Ruch Muzyczny
Jazz Forum
Wychowanie Muzyczne
Zalecany udział studentów - w trybie wolontariatu - w realizacji przedsięwzięcia muzycznego organizowanego przez instytucję prowadzącą działalność kulturalną.
Modified by dr hab. Bartłomiej Stankowiak, prof. UZ (last modification: 14-04-2017 11:38)