SylabUZ

Generate PDF for this page

Vocal and Instrumental Forms - course description

General information
Course name Vocal and Instrumental Forms
Course ID 03.2-WA-EASMD-WFWI-Ć-S14_pNadGenJK0XX
Faculty Faculty of Arts
Field of study Music Education
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to Master of Arts degree
Beginning semester winter term 2017/2018
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 2
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • prof. dr hab. Andrzej Tuchowski
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 15 1 - - Credit with grade

Aim of the course

1. Zapoznanie studentów z reprezentatywnym repertuarem dotyczących wielkich form wokalno-instrumentalnych.

2. Umiejętność samodzielnej analizy partytur pod kątem: formy, retoryki, harmoniki,

związków słowno-muzycznych, trudności wykonawczych.

3. Umiejętność zaplanowania pracy nad partią chóralną.

4. Wyrobienie nawyków analitycznych służących efektywnemu odczytaniu tekstu partyturowego.

Prerequisites

Zaliczenie I roku studiów na specjalności „Prowadzenie zespołów”.

Scope

Zakres tematyczny przedmiotu:

1. Msza: renesansowa barokowa, klasyczna i romantyczna

2. Msza żałobna - requiem

3.Oratorium

4. Kantata

5. Symfonia wokalno-instrumentalna

Teaching methods

Analiza wybranych przykładów z literatury muzycznej, wykład, dyskusja.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

1.Obecność na zajęciach.

2. Aktywny udział w zajęciach, dyskusja

3. Przygotowywanie własnych analiz

Recommended reading

  1. D. Wójcik – ABC form muzycznych

  2. J. M. Chomiński – Formy muzyczne, tom 5, Wielkie formy wokalne, PWM 1984

Further reading

odnośne publikacje na temat omawianych utworów

Notes


Modified by dr hab. Bartłomiej Stankowiak, prof. UZ (last modification: 14-04-2017 11:54)