Cykl praktycznych ćwiczeń z języka angielskiego doskonalących umiejętność porozumiewania się w sytuacjach życia codziennego i zawodowego, prowadzących do uzyskania kompetencji komunikacyjnej i językowej. Wprowadzenie podstawowej terminologii nauk humanistycznych i społecznych. Uzyskanie znajomości języka obcego na poziomie biegłości B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego oraz dla potrzeb studiowania i wykonywania pracy zawodowej.
Prerequisites
Znajomość języka obcego na poziomie A2+/B1 według skali ESOKJ.
Scope
Opis sytuacji z dziedziny kultury i sztuki (formułowanie wypowiedzi na zadany temat)
Wyrażanie opinii, umiejętność jej uzasadniania, formułowanie propozycji, upraszanie, obowiązek i konieczność
Opis zwyczaje i procedury, doświadczenia z przeszłości, ludzi, miejsca, rzeczy, etc.
Różnorodne obszary współczesnego życia (edukacja, hobby i rozrywki, wypoczynek, zakupy, etc.).
Człowiek w relacjach społecznych (wielokulturowość, uprzedzenia, problem imigracji, zaangażowanie na rzecz organizacji społecznych i wolontariatu).
Opis uczucia, emocje i pragnienia (zadowolenia i niezadowolenia, sympatii i antypatii, pewności, niepewności, przypuszczenia, aprobaty, dezaprobaty, formułowanie opinii oficjalnych i prywatnych, etc).
Teaching methods
Metoda komunikacyjna; praca z tekstem źródłowym, tekstem prasowym; dyskusja, dialog, symulacja, odgrywanie ról, burza mózgów, gry dydaktyczne, wywiad, praca w parach i grupach.
Learning outcomes and methods of theirs verification
Outcome description
Outcome symbols
Methods of verification
The class form
Assignment conditions
Zaliczenie z oceną na podstawie kontroli bieżącej – ustnej oraz kontroli okresowej – pisemnej ( testy cząstkowe, sprawdziany). Uzyskanie minimum 60% z testów, prezentacji itp. Warunkiem zaliczenia jest aktywne uczestnictwo w zajęciach oraz wykonanie wszystkich zadań lub projektów określonych przez prowadzącego.
Recommended reading
Alexander, L.G. A First Book in Comprehension, Precis and Composition. OUP, Oxford, 1989.
Cambridge Preliminary English Tests, Handbook, Sample Papers for updated examination in March, 2004, University of Cambridge ESOL examinations. CUP, 2005.
Dooley, J., Evans, V. Grammarway, Swansea, 1998.
Latham-Koenig, C. New English File. OUP, Oxford, 2006.
Soars, L and J. Headway Intermediate Fourth Edition, Student’s Book. OUP, Oxford, 2009.
Soars, L and J. Headway Pre-Intermediate Third Edition, Student’s Book. OUP, Oxford, 2009.
Further reading
Jones, L. New Progress to Proficiency. CUP, Cambridge, 2005.
Oxford Collocations, dictionary for students of English. OUP, Oxford, 2005.
Phrasal Verbs, dictionary for learners of English. OUP, Oxford, 2001.
Vince, M., and Sunderland, P. Advanced Language Practice. Macmillan, Oxford, 2003.
Murphy, R. English Grammar in Use. CUP, Cambridge, 2004.
Murphy, R. Essential Grammar in Use. CUP, Cambridge, 2006.
Notes
brak
Modified by mgr Dariusz Nowosad (last modification: 10-07-2019 16:01)