SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Interakcje językowe ustne |
Kod przedmiotu | 09.3-WH-FGP-IJU-K-S14_pNadGen6B4L1 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Filologia / Filologia germańska |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2017/2018 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | niemiecki |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Głównym zadaniem przedmiotu jest przygotowanie do spontanicznej komunikacji w języku niemieckim poprzez rozwijanie strategii interakcyjnych, integrujących sprawności językowe receptywne i produktywne (rozumienie ze słuchu i mówienie). Kurs ma na celu poprawę płynności oraz pewności mówienia, dokładność i umiejętność interakcji. Celowi temu ma m.in. służyć poszerzenie zasobu słownictwa i struktur typowych dla poszczególnych form wypowiedzi/ komunikacji ustnej, przygotowanie do roli użytkownika języka rozmawiającego z jednym lub kilkoma rozmówcami. Rozwijanie strategii dyskursu i współpracy. Przygotowanie do roli mediatora językowego.
brak
Strategie odbioru i tworzenia wypowiedzi w różnych działaniach interakcyjnych: nieformalnej rozmowie, formalnej dyskusji, debacie, wywiadach, negocjacji itp. Strategie dyskursu i współpracy w tych działaniach: zabieranie i oddawanie głosu, ustalanie zakresu omawianego zagadnienia i podejścia do niego, proponowanie i ocenianie rozwiązań, podsumowywanie wniosków; negocjacje i mediacja w sytuacji konfliktu. Tematyka życia codziennego, podróże, spędzanie wolnego czasu, zainteresowania i pasje oraz wybrane zagadnienia specjalistyczne (np. sport, turystyka etc.).
Burza mózgów, dialog, dyskusja, metoda projektów, ustne strategie twórcze.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Obecność na zajęciach, Aktywny udział w zajęciach, Zaliczenie przewidzianych prac kontrolnych (x2).
Dinsel, Sabine/ Reimann, Monika: Großer Lernwortschatz. Deutsch als Fremdsprache. Hueber 2008.
Maenner, Dieter: Kurs egzaminacyjny. Poziom B1. Cornelsen/Edu 2009.
Armbruszt, Krisztina: Sprich mit! Hep Verlag 2013. Dayum, Suzanne: 55 kommunikative Spiele: Deutsch als Fremdsprache. Klett 2012.
Eggers, Dietrich/ Ehnert, Helga/ Ehnert, Rolf: Gespräch und Diskussion. Verwirklichen von Sprechabsichten. Dortmund: Hueber Verlag 1980.
Sander, Ilse u.a.: DaF Kompakt B1. Deutsch als Fremdsprache für Erwachsene. Klett 2011.
Schatz, Heide u.a.: Fertigkeit Sprechen. Langenscheidt 2006.
Swerlowa, Olga: Grammatik & Konversation 1: Arbeitsblätter für den Deutschunterricht. Langenscheidt 2002.
Wagner, Anna: Deutsch: sprechen ohne Probleme. Wagros 2003.
Zmodyfikowane przez dr hab. Cezary Lipiński, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 30-04-2017 19:18)