SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Psychologiczne problemy kariery zawodowej i doradztwa zawodowego |
Kod przedmiotu | 14.4-WP-PSChM-PPKRiDZ |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Psychologia |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | jednolite magisterskie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2017/2018 |
Semestr | 8 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Celem nauczania przedmiotu jest wyposażenie studentów w podstawową wiedzę teoretyczną i praktyczną dotyczącą rozwoju zawodowego oraz kariery zawodowej. Uświadomienie studentom wagi doradztwa zawodowego, jako istotnego elementu wpływającego na poziom aktywności zawodowej ludzi oraz ich stosunek wobec pracy, zawodu i kariery. Elementarne przygotowanie do roli zawodowej doradcy zawodowego w szkołach lub placówkach innego typu.
Brak
Definicja kariery zawodowej oraz psychologiczne koncepcje rozwoju kariery. Fazy rozwoju zawodowego w cyklu życia. Adaptacja zawodowa i integracja z zawodem. Psychologiczne koncepcje motywacji do pracy. Znaczenie doradztwa zawodowego na różnych etapach kształcenia oraz rozwoju osobistego. Aktywizacja zawodowa, jako forma przeciwdziałania zjawisku bezrobocia. Psychologiczne konsekwencje trwałego bezrobocia. Formy doradztwa zawodowego: testy zawodoznawcze, metodyka zajęć z zakresu doradztwa zawodowego. Definiowanie cech przydatności zawodowej. Aspekty procesów decyzyjnych w rekrutacji.
wykład konwersatoryjny, wykład konwencjonalny, warsztat
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykład: Uzyskanie oceny na podstawie pracy pisemnej na wybrane przez prowadzącego tematy.
Ćwiczenia: Zaliczenie z oceną na podstawie oceny z kolokwium oraz aktywności podczas zajęć.
Ocenę końcową ustala się na podstawie średniej arytmetycznej ze wszystkich zajęć wchodzących w skład przedmiotu oraz oceny z ewentualnego egzaminu, zgodnie z zasadą:
od 2,5 do 3,24 - dostateczny
od 3,25 do 3,74 - dostateczny plus,
od 3,75 do 4,24 - dobry,
od 4,25 do 4,74 - dobry plus,
od 4,75 - bardzo dobry.
Zgodnie z § 26 pkt 3 Regulaminu Studiów UZ ocena nie może być niższa od najniższej, ani wyższa od najwyższej z ocen zajęć wchodzących w skład tego przedmiotu. Przy ustalaniu oceny końcowej pod uwagę bierze się także oceny negatywne uzyskane w toku egzaminowania.
Zmodyfikowane przez mgr Joanna Kubicka-Jakuczun (ostatnia modyfikacja: 11-05-2017 12:32)