SylabUZ

Generate PDF for this page

Physical Education and Teaching Methodology II - course description

General information
Course name Physical Education and Teaching Methodology II
Course ID 05.1-WP-PEDP-WFM2-K_genZZ3XO
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogy / Edukacja elementarna i terapia pedagogiczna
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2017/2018
Course information
Semester 5
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Grażyna Biczysko
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Tutorial 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Student poznaje miejsce wychowania fizycznego w edukacji oraz podstawowe pojęcia i mechanizmy odnoszące się do rozwoju psychofizycznego oraz motorycznego dzieci i młodzieży. Nabywa umiejętności do samodzielnego prowadzenia zajęć ruchowych.

Prerequisites

Podstawowe wiadomości z zakresu biologii oraz ogólna sprawność psychomotoryczna. Zaliczenie treści programowych z IV semestru

Scope

 Proces nauczania ćwiczeń ruchowych oraz rozwój psychofizyczny dziecka. Usprawnianie ruchowe studentów zgodnie z programem nauczania wychowania fizycznego w przedszkolu i szkole. Opracowanie konspektu lekcji wychowania fizycznego. Praktyczne zastosowanie metod nauczania w różnych typach lekcji wychowania fizycznego. 

Teaching methods

    0bserwacja, dyskusja problemowa, analiza dokumentów, metoda poglądowa, samodzielne opracowywanie materiałów  metodycznych 

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Ćwiczenia kończą się zaliczeniem na ocenę.  Warunkiem uzyskania pozytywnej oceny jest opracowanie konspektów lekcyjnych oraz samodzielne prowadzenie zajęć.

 

Recommended reading

1.     Bondarowicz M., Staniszewski T.; Podstawy teorii i metodyki zabaw i gier ruchowych, W-wa 2008

2.     Bondarowicz M., Forma zabawowa w nauczaniu sportowych gier zespołowych, W-wa 1983.

3.     Bondarowicz M., Zabawy w grach zespołowych, W-wa 1995.

4.     Bondarowicz M., Zabawy i gry ruchowe, W-wa 1994.

5.     Bronikowski M., Muszkieta R. : Zabawy i gry ruchowe w szkolnym wychowaniu fizycznym. - Poznań: Akademia Wychowania Fizycznego, 2000.

6.     Bondarowicz M., Zabawy i gry ruchowe na cztery pory roku, W-wa 1996.

7.     Janikowska – Siatka M., Skrętowicz E., Szymańska E., Zabawy i gry ruchowe na lekcjach wychowania i festynach sportowo-rekreacyjnych, W-wa 1999.

8.     Gniewkowski W., Wlaźnik K.,Proces wychowania fizycznego w klasach początkowych, Warszawa 1991 WS i P

9.     Trześniowski R., 1995, Zabawy i gry ruchowe. WSiP W-wa.

10.   Tatarczuk J., 2011, Metodyka wychowania fizycznego. Zagadnienia wybrane. Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego. Zielona Góra.

11.   Strzyżewski St., 1997, Proces kształcenia i wychowania w kulturze fizycznej. WS i P, W - wa.

12.   Maszczak T., 2000, Zajęcia ruchowe w kształceniu zintegrowanym. AWF Wrocław.

Further reading

Czasopisma:

1.Lider

2. Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne

Notes


Modified by dr Grażyna Biczysko (last modification: 08-05-2017 16:04)