SylabUZ

Generate PDF for this page

Teaching Practice (50 h) - course description

General information
Course name Teaching Practice (50 h)
Course ID 05.0-WP-PEDP-PP-01_pNadGenYYI6W
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogy / Edukacja elementarna i terapia pedagogiczna
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2017/2018
Course information
Semester 5
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Agnieszka Olczak
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Practical training 50 3,33 50 3,33 Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie ze specyfiką pracy przedszkola i szkoły, poznanie zadań realizowanych przez przedszkole i szkołę, sposobu funkcjonowania i organizacji pracy, poznanie sposobów i zasad prowadzenia dokumentacji wychowawcy i nauczyciela, zapoznanie z pracą nauczyciela w toku czynności organizacyjnych, komunikacyjnych, edukacyjnych, rozwijanie umiejętności planowania i prowadzenia zajęć, formułowania celów, doboru metod i form pracy, organizowania pracy w grupach, przygotowywania i wykorzystywania pomocy dydaktycznych (także środków multimedialnych), organizowania przestrzeni, motywowania dzieci do wykonywania zadań, rozwijanie umiejętności animowania aktywności poznawczej dzieci, pobudzanie refleksji własnej, rozwijanie umiejętności analizowania i interpretowania zdarzeń i sytuacji pedagogicznych w świetle posiadanej wiedzy.

Prerequisites

Podstawowa wiedza z zakresu pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, dydaktyki ogólnej, psychologii rozwojowej. Wiedza psychologiczna o dziecku w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, wiedza dydaktyczna (o metodach, formach, celach, środkach dydaktycznych). Znajomość założeń aktualnie obowiązującej podstawy programowej wychowania przedszkolnego i wynikających z niej rozwiązań.

Scope

Poznawanie funkcjonowania przedszkola i szkoły – zadań, organizacji pracy, dokumentacji. Obserwowanie grupy dzieci jako grupy społecznej, poznawanie dzieci ich możliwości i zainteresowań, potrzeb. Poznawanie organizacji pracy na zajęciach, form aktywności, interakcji, komunikacji w grupie między nauczycielem i dziećmi oraz między dziećmi. Poznawanie warsztatu pracy nauczyciela – rozpoznawania możliwości dzieci, animowania sytuacji poznawczych, aktywizowania dzieci, dyscyplinowania, motywowania. Analizowanie organizacji przestrzeni w sali w zależności od podejmowanego zadania. Konfrontowanie wiedzy praktycznej z teoretyczną. Obserwowanie i prowadzenie dokumentacji hospitowanych zajęć. Asystowanie nauczycielowi prowadzącemu zajęcia. Samodzielne prowadzenie fragmentów zajęć zleconych przez nauczyciela-opiekuna praktyki. Konsultacje i omawianie z nauczycielem-opiekunem praktyki obserwowanych zajęć pod kątem ich celów, treści, metod kształcenia i form organizacyjnych i in.

Teaching methods

Metoda praktycznego działania

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Odbycie, wymaganej regulaminem studiów, 25 godzin praktyki w grupie przedszkolnej i 25 godz. w kl. I-III, potwierdzonych opinią Nauczyciela - Opiekuna. Podstawą zaliczenia praktyk jest terminowe rozliczenie wymaganej dokumentacji u opiekuna praktyki z ramienia UZ. Ocenę końcową z praktyk stanowi średnia ważona – 80% oceny z praktyk wystawionej przez nauczyciela opiekuna w przedszkolu i w kl. I-III oraz 20% oceny opiekuna z ramienia UZ obejmującej przygotowanie i terminowe rozliczenie dokumentacji.

Ocena końcowa z przedmiotu:

Ocenę końcową stanowi ocena z praktyk

Recommended reading

Aktualnie obowiązująca podstawa programowa wychowania przedszkolnego, pakiety edukacyjne dla danej grupy wiekowej dzieci, przewodniki metodyczne, projekty zajęć. Dokumentacja przedszkola prowadzona przez nauczyciela opiekuna-praktyki.

Further reading

Literatura przedmiotu „pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna”.

Notes

Lista organizatorów praktyk na poszczególnych specjalnościach, dokumenty oraz harmonogram praktyk, podawane są na stronie internetowej Wydziału. Szczegółowe instrukcje praktyk są dostępne u organizatorów praktyk. Zasady zaliczania praktyki bez obowiązku jej odbywania reguluje Regulamin studiów UZ.


Modified by dr Klaudia Kasowska (last modification: 11-05-2017 13:35)