SylabUZ

Generate PDF for this page

Teaching Practice (100 h) - course description

General information
Course name Teaching Practice (100 h)
Course ID 05.0-WP-PEDP-PP-02_pNadGenOD25T
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogy / Edukacja elementarna i terapia pedagogiczna
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2017/2018
Course information
Semester 6
ECTS credits to win 4
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Agnieszka Olczak
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Practical training 100 6,67 100 6,67 Credit with grade

Aim of the course

Celem zajęć jest praktyczne zastosowanie zgromadzonej wiedzy. Gromadzenie doświadczeń w pracy z dziećmi i komunikacji z nauczycielami i rodzicami. W trakcie praktyki student doskonali umiejętność projektowania zajęć, weryfikuje własne pomysły pracy z dziećmi.

 

Prerequisites

Podstawowa wiedza z zakresu pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, dydaktyki ogólnej, psychologii rozwojowej, edukacji artystycznej, muzycznej i plastycznej.

 

Scope

W trakcie praktyki następuje kształtowanie kompetencji dydaktycznych, opiekuńczych i wychowawczych poprzez: zapoznanie studentów ze specyfiką funkcjonowania przedszkola i szkoły realizowanych w nim zadań, organizacji pracy nauczyciela, działania dzieci, prowadzonej dokumentacji; obserwowanie przez studentów aktywności dzieci, interakcji dzieci z nauczycielem i nauczyciela z rodzicami, obserwowanie czynności dydaktycznych nauczyciela-opiekuna; współdziałanie z nauczycielem w celu sprawowania opieki nad grupą, podejmowania działań dydaktycznych i wychowawczych, prowadzenie zajęć edukacyjnych; pełnienie roli wychowawcy, w tym diagnozowanie umiejętności dzieci, rozpoznawanie potrzeb i możliwości, samodzielne prowadzenie zajęć z dziećmi, podejmowanie indywidualnej pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych; analizę i interpretację sytuacji pedagogicznych, poprzez prowadzenie dokumentacji praktyki, konfrontowanie wiedzy teoretycznej z praktyczną, konsultacje z opiekunem praktyk.

 

Teaching methods

Metoda działań praktycznych.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Praktyki

Odbycie, wymaganej regulaminem studiów, 50 godzin praktyki w grupie przedszkolnej i 50 godz. w kl. I-III, potwierdzonych opinią Nauczyciela - Opiekuna. Podstawą zaliczenia praktyk jest pozytywna ocena wystawiona przez nauczyciela opiekuna w przedszkolu i kl. I-III, obejmująca zaplanowanie zajęć (w tym przygotowanie konspektów i pomocy dydaktycznych), a następnie poprowadzenie zajęć. Ocena końcowa stanowi średnią ważoną – 80% oceny z praktyk wystawionej przez nauczyciela opiekuna w przedszkolu i kl. I-III oraz i 20% oceny opiekuna z ramienia UZ obejmującej przygotowanie i terminowe rozliczenie dokumentacji.

Ocena końcowa

Ocenę końcowa stanowi ocena praktyki.

 

Recommended reading

Szeroka literatura specjalnościowa, prasa metodyczna

Further reading

Brak

Notes

Lista organizatorów praktyk na poszczególnych specjalnościach, dokumenty oraz harmonogram praktyk, podawane są na stronie internetowej wydziału. Szczegółowe instrukcje praktyk są dostępne u organizatorów praktyk. Zasady zaliczania praktyki bez obowiązku jej odbywania reguluje Regulamin studiów UZ.


Modified by dr Klaudia Kasowska (last modification: 11-05-2017 13:39)