SylabUZ

Generate PDF for this page

Podstawy nauczania języka obcego - course description

General information
Course name Podstawy nauczania języka obcego
Course ID 05.6-WP-PEDP-PNJO
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogy / Edukacja elementarna i terapia pedagogiczna
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2017/2018
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 1
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Agnieszka Olczak
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie z pedagogicznymi podstawami nauczania języka obcego. Budowanie warsztatu nauczyciela w zakresie organizacji edukacji językowej, dostrzeganie potrzeby dokształcania się w zakresie nowych rozwiązań dotyczących edukacji językowej dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

Prerequisites

Brak

Scope

Znaczenie wczesnego nauczania – uczenia się języków obcych. Dwujęzyczna edukacja, dwujęzyczne przedszkola i szkoły. Zasady edukacji językowej dzieci. Aktywizowanie dzieci w procesie nauczania – uczenia się języka obcego przez dzieci w toku wczesnej edukacji. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych dzieci w toku edukacji językowej. Rola nauczyciela w edukacji językowej dzieci. 

Teaching methods

Wykład konwencjonalny, problemowy, prezentacje multimedialne. 

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wykłady

Pozytywnie oceniona praca pisemna dotycząca zagadnień związanych z metodycznymi podstawami edukacji językowej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

Ocena końcowa

Ocena ostateczna – ocena z wykładów.

Recommended reading

  1. Falkiewicz-Szult M., Edukacja językowa w przedszkolu, [w:] Edukacja małego dziecka – refleksje, problemy, doświadczenia, red. A. Nowak-Łojewska, A. Olczak, A. Soroka-Fedorczuk, Zielona Góra 2009.
  2. Komorowska H., Metodyka nauczania języków obcych, Warszawa 1999.
  3. Olczak A., Język obcy w kształceniu zintegrowanym, [w:] Dziedziny kształcenia w klasach I-III, red. M. Magda-Adamowicz, L. Kataryńczuk-Mania, Warszawa 2013.
  4. Olczak A., red., Język obcy w przedszkolu: od edukacji językowej do interkulturowej, Zielona Góra 2011.
  5. Pamuła M., Metodyka nauczania języków obcych w kształceniu zintegrowanym, Warszawa 2003.

Literatura każdorazowo ustalana przez prowadzącego

Further reading

  1. Falkiewicz-Szult M., Immersja, czyli zanurzenie w języku obcym: model organizacyjny dla adaptacji bilingualnego kształcenia w przedszkolu, „Bliżej Przedszkola” 2011, 1.112.
  2. Integracja w nauczaniu języków obcych, red. J. Zawodniak, K. Trychoń-Cieślak, Zielona Góra 2005.

Literatura każdorazowo ustalana przez prowadzącego.

 

Notes


Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 13-05-2017 22:31)