SylabUZ

Generate PDF for this page

German II - course description

General information
Course name German II
Course ID 09.0-WP-PEDP-JO2-N_pNadGen5O1O9
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogy / Edukacja elementarna i wczesne nauczanie języka obcego
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2017/2018
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 4
Course type optional
Teaching language german
Author of syllabus
  • mgr Anna Kubrak
  • mgr Beata Łapanowska
  • mgr Barbara Mikulska
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Tutorial 60 4 36 2,4 Credit with grade

Aim of the course

Celem kursu jest podniesienie kompetencji językowej i komunikacyjnej w zakresie odpowiadającym poziomowi B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w stopniu umożliwiającym: wykorzystanie języka obcego dla potrzeb studiowania, a w szczególności umiejętne korzystanie z różnorodnych obcojęzycznych materiałów źródłowych, mediów, literatury popularnonaukowej i specjalistycznej; kontynuację nauki w ramach wybranej specjalizacji na uczelniach zagranicznych; wykonywanie pracy zawodowej lub naukowej z wykorzystaniem języka obcego.

Prerequisites

Znajomość języka obcego na poziomie B1.

Scope

Uzależnienia, przestępczość.

Zaburzenia emocjonalne.

Opieka społeczna.

Praca: zatrudnienie i bezrobocie, rozmowa kwalifikacyjna, praca w kraju i za granicą, korespondencja formalna.

Media, kultura masowa, rozrywka.

Teaching methods

Metoda komunikacyjna, dyskusja, praca z tekstem naukowym w j. obcym, praca w grupach, burza mózgów.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Konwersatoria

Metody weryfikacji efektów kształcenia to: dwa kolokwia pisemne w semestrze zawierające pytania otwarte i zamknięte i uzyskanie minimum 50% prawidłowych odpowiedzi; student otrzymuje ocenę z kolokwium według następujących progów punktowych: 50-60% dostateczny, 61-70% dostateczny plus, 71-80% dobry, 81-90% dobry plus, 91-100% bardzo dobry; kartkówki: progi punktowe j.w.; aktywne uczestnictwo w zajęciach. Ocena z konwersatoriów stanowić będzie średnią arytmetyczną wszystkich ocen.

Ocena końcowa 

Ocena końcowa jest oceną z konwersatoriów.

 

Recommended reading

em neu Hauptkurs (Deutsch als Fremdsprache für die Mittelstufe) – Max Hueber Verlag, - wybrane zagadnienia tematyczne.

em neu Abschlusskurs (Deutsch als Fremdsprache für die  Mittelstufe) – Max Hueber Verlag -wybrane zagadnienia tematyczne Magazyn dla uczących się języka niemieckiego (dwumiesięcznik)

„ Deutsch Aktuell” - wybrane artykuły.

Strony internetowe: ALUMNIPORTAL  Deutschland – Texte hören, lernen – Top Themen mit Vokabeln - wybrane teksty do słuchania oraz wybrane teksty do czytania ze zrozumieniem.

Themen neu 2, 3 Hueber Verlag – wybrane zagadnienia tematyczne. Schritte 4, 5 Hueber Verlag – wybrane zagadnienia tematyczne. Deutsch kompakt,

Deutsch als Fremdsprache für Erwachsene, Klett,

Materiały własne

Further reading

Repetytorium gramatyki języka niemieckiego, S. Bęza, PWN

Gramatyka języka niemieckiego z ćwiczeniami, Krzysztof Tkaczyk, Magdalena Doroch, Warszawa 2017, Wydawnictwo Naukowe PWN

Notes


Modified by mgr Anna Kubrak (last modification: 12-05-2017 09:26)