SylabUZ

Generate PDF for this page

Gry i zabawy w edukacji lingwistycznej N - course description

General information
Course name Gry i zabawy w edukacji lingwistycznej N
Course ID 05.1-WP-PEDP-GiZN
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogy / Edukacja elementarna i wczesne nauczanie języka obcego
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2017/2018
Course information
Semester 5
ECTS credits to win 1
Course type optional
Teaching language german
Author of syllabus
  • mgr Barbara Mikulska
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Tutorial 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Przygotowanie studentów do wykorzystania gier i zabaw, które mogą być przydatne jako narzędzie służące nauczaniu języka niemieckiego w grupach przedszkolnych oraz klasach I-III oraz uświadomienie studentowi możliwości, jakie niesie z sobą ich wykorzystanie w nauczaniu małych dzieci języka niemieckiego.

Prerequisites

Znajomość języka niemieckiego na poziomie B1+/B2.

 

Scope

Student posiada podstawowe wiadomości i umiejętności z zakresu nauczania języka niemieckiego dzieci w wieku przedszkolnym oraz klasy I-III szkoły podstawowej z wykorzystaniem gier i zabaw. Potrafi zaaranżować różnorodne działania w celu nauczania języka niemieckiego w środowisku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Zna różne formy gier i zabaw stymulujące akwizycję języka niemieckiego.

Teaching methods

Ćwiczenia praktyczne w przestrzeni klasowej.

 

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Konwersatoria

Metody weryfikacji efektów kształcenia to: 1) jedno kolokwium pisemne w semestrze zawierające pytania otwarte i zamknięte i uzyskanie minimum 50% prawidłowych odpowiedzi; student otrzymuje ocenę z kolokwium wg następujących progów punktowych: 50-60% dostateczny, 61-70% dostateczny plus, 71-80% dobry, 81-90% dobry plus, 91-100% bardzo dobry, 2) aktywne uczestnictwo w zajęciach. Ocena z ćwiczeń stanowić będzie średnią arytmetyczną wszystkich ocen.

Ocena końcowa

Ocena końcowa jest oceną z ćwiczeń.

Recommended reading

  1. Bzdak A., Program edukacji językowej w klasach I-III: gry i zabawy w nauczaniu.
  2. Iluk J., Jak uczyć małe dzieci, 2002.
  3. Iluk J., O niektórych aspektach wczesnoszkolnego nauczania języków obcych, Częstochowa 2005.
  4. Kapica G., Zabawa, Warszawa 1997.
  5. kidsweb.de – die unabhängige Kinderseite für kleine und große Leute gestaltet.  Schnelleinstieg zu unseren kidsweb-Spezial-Themen: z.B.
  6. Pamuła M., Metodyka nauczania języków obcych w kształceniu zintegrowanym.
  7. Pamuła M., Nowe technologie informacyjne i komunikacyjne w nauczaniu języka obcego dzieci.
  8. Rätsel-Spezial, -Drachen-Spezial, -Piraten, -Farben,-Berufe usw.
  9. Rychta D., Gry i zabawy w nauczaniu języka obcego.
  10. Siek-Piskozub T., Uczyć się bawiąc: strategia ludyczna na lekcji języka obcego, Warszawa 2001.
  11. www.kindererziehung.com

 

Further reading

  1. Jaroszewska A., Gry i zabawy w nauczaniu języków obcych dzieci w młodszym wieku szkolnym.
  2. Kujawa B., Wczesne nauczanie języków obcych.

Notes


Modified by mgr Beata Burchardt (last modification: 12-05-2017 14:07)