SylabUZ

Generate PDF for this page

Anglojęzyczna literatura dla dzieci z metodyką - course description

General information
Course name Anglojęzyczna literatura dla dzieci z metodyką
Course ID 05.1-WP-PEDP-ALD
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogy / Edukacja elementarna i wczesne nauczanie języka obcego
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2017/2018
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 1
Course type optional
Teaching language english
Author of syllabus
  • mgr Marzena Lachowicz
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Celem kursu jest przygotowanie studenta do pracy w zakresie działań w oparciu o literaturę dziecięcą, która może być przydatna jako narzędzie służące nauczaniu języka angielskiego  w grupach przedszkolnych oraz klasach I-III; uświadomienie studentowi możliwości, jakie niesie z sobą wykorzystanie literatury dziecięcej w nauczaniu małych dzieci języka angielskiego.

 

Prerequisites

Znajomość języka angielskiego na poziomie B1+/B2.

Scope

Zarys historyczny anglojęzycznej literatury dla dzieci. Specyfika, tematyka i funkcje literatury dziecięcej. Typowe gatunki literackie. Analiza i interpretacja tekstów literackich podanych w spisie literatury obowiązkowej. Tematyka kursu dotyczy kierunku studiów oraz przyszłej pracy zawodowej studentów. Student posiada podstawowe wiadomości i umiejętności z zakresu nauczania języka angielskiego dzieci w wieku przedszkolnym  oraz w klasach 1-3 szkoły podstawowej z wykorzystaniem anglojęzycznej literatury dziecięcej. Potrafi zaaranżować działania w celu nauczania języka angielskiego w środowisku przedszkolnym  i wczesnoszkolnym. Zna różne formy i techniki użycia tekstu literackiego.

Teaching methods

Wykład problemowy, praca indywidualna, praca w parach, praca w grupach, gry dydaktyczne, zabawy i ćwiczenia, techniki dramowe, techniki uczenia słowami, inscenizacje, mapa skojarzeń, projekty, dyskusja, prezentacja prac z wykorzystaniem środków audiowizualnych (CD, DVD, Internet). Praca o charakterze warsztatowym.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wykłady

Metodą weryfikacji efektów kształcenia jest sprawdzian pisemny – pozytywna ocena z  kolokwium pisemnego zawierającego pytania otwarte i zamknięte; student otrzymuje ocenę z kolokwium według następujących progów punktowych: 50-60% dostateczny, 61-70% dostateczny plus, 71-80% dobry, 81-90% dobry plus, 91-100% bardzo dobry. Sprawdzian: progi punktowe j.w. Aktywne uczestnictwo w zajęciach.  

 

Ocena końcowa

Ocena z wykładów jest oceną końcową.

 

Recommended reading

  1. Baum L.F., The Wonderful Wizard of Oz, Dover Publications, 1996.        
  2. Burnett F.H., A Little Princess, Collins, 2012.      
  3. Burnett F.H., The Secret Garden, Signet Classics, 2003.
  4. Dahl R., Charlie and the Chocolate Factory, Puffin, 2007.
  5. Dr. Seuss, The Cat in the Hat, Random House, 1957.     
  6. Grahame K., The Wind in the Willows, Wordsworth Classics, 1998.
  7. Lewis C.S., The Lion, the Witch, and the Wardrobe, HarperCollins, 2000.             
  8. Lofting H., The Story of Doctor Dolittle, Yearling Books, 1968.
  9. Milne A.A., The House at Pooh Corner, Puffin, 1992.    
  10. Milne A.A., Winnie-the-Pooh, Puffin, 2005.
  11. Nesbit E., Five Children and It, Dover Publications, 2002.
  12. Porter E.H., Pollyanna, CreateSpace Independent Publishing Platform, 2009.
  13. Potter B., The Tale of Peter Rabbit, Penguin Books  2010.
  14. Rey H. A., Curious G., HMH Books for Young Readers,  1973.                    
  15. Rowling J.K., Harry Potter and the Sorcerer's Stone, Scholastic, 1999.
  16. Tolkien J.R.R., The Hobbit, Houghton Mifflin Harcourt,  2012.   

Further reading

  1. Adamczykowa Z., Literatura dla dzieci: funkcje, kategorie, gatunki, Warszawa 2001.
  2. Tylicka B., Leszczyński G., red., Słownik literatury dziecięcej i młodzieżowej, Wrocław 2002.
  3. Waksmund R., Od literatury dla dzieci do literatury dziecięcej, Wrocław 2000.

Notes


Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 15-05-2017 09:45)