SylabUZ
Course name | Diploma Seminar III |
Course ID | 06.9-WM-BHP-D-22 |
Faculty | Faculty of Mechanical Engineering |
Field of study | Occupational Health and Safety |
Education profile | academic |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2017/2018 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 6 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Seminar | 60 | 4 | 36 | 2,4 | Credit |
Zapoznanie studentów z metodologicznymi zasadami uprawiania badań.
Podstawy metodologii badań.
Kontynuacja dyskusji nad prezentowanymi koncepcjami prac dyplomowych. Kształtowanie umiejętności korzystania z literatury przedmiotu (zgłębianie literatury w zakresie problemu podjętego do rozważań w pracy; dyskusja nad prezentowanymi fragmentami teoretycznych części prac). Realizacja harmonogramu badań w fazie koncepcyjnej, (konstruowanie narzędzi badawczych; sprawdzanie ich poprawności i ewentualna korekta w świetle wyniku badań pilotażowych). Przygotowanie warunków do badań właściwych i ich przeprowadzenie; relacje z badań i wstępne spostrzeżenia). Opracowywanie materiału badawczego. Zasady budowy tabel i wykresów
Seminarium: wykład konwencjonalny, pokaz, praca z dokumentami źródłowymi
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Seminarium: weryfikacja efektów kształcenia odbywa się w trakcje konsultacji z promotorem i zaliczenia przedstawionego opracowania seminaryjnego. Warunkiem zaliczenia jest przedstawienie zebranych materiałów i dokonanej ich analizy. Podstawą zaliczenia seminarium jest pozytywna ocena z dwu wygłoszonych referatów (prezentacji), stuprocentowa obecność oraz widoczna aktywność na zajęciach.
Gnitecki J., Zarys metodologii badań w pedagogice empirycznej, Zielona Góra 1993.
Leszek W., Badania empiryczne, Radom 1997.
Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków 2007.
Nowaczyk Cz., Podstawy metod statystycznych dla pedagogów, Warszawa-Poznań 1985.
Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa 2001.
Dutkiewicz W., Praca magisterska. Przewodnik metodyczny dla studentów pedagogiki, Kielce 1996.
Skorny Z., Prace magisterskie z psychologii i pedagogiki, Warszawa 1984.
Zaczyński W., Poradnik autora prac seminaryjnych, dyplomowych i magisterskich, Warszawa 1995.
Modified by dr hab. Ryszard Matysiak, prof. UZ (last modification: 03-05-2017 16:59)