SylabUZ

Generate PDF for this page

Andragogy and Problems of Professional Development of OHS Services - course description

General information
Course name Andragogy and Problems of Professional Development of OHS Services
Course ID 06.9-WM-BHP-D-25.1
Faculty Faculty of Mechanical Engineering
Field of study Occupational Health and Safety
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2017/2018
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Eunika Baron-Polańczyk, prof. UZ
  • dr Aneta Klementowska
  • dr hab. Bogusław Pietrulewicz, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Credit with grade
Class 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie studentów z istotą i założeniami kształcenia/dokształcania zawodowego osób dorosłych.

Prerequisites

Brak wymagań.

Scope

Edukacja permanentna, jako proces całożyciowy. System pojęciowy andragogiki jako pedagogiki dorosłych. Współczesne problemy oświaty dorosłych w służbach bhp. Specyfika procesu nauczania dorosłych w zakresie bhp. Współczesne znaczenie kształcenia ustawicznego wśród pracowników zajmujących się zagadnieniami bhp. Kształcenie pracownicze w formach szkolnych (kształcenie zawodowe na etapie zasadniczej szkoły zawodowej, szkoły średniej oraz uczelni wyższych). Klasyfikacja organizatorów pozaszkolnej edukacji zawodowej dorosłych, uczestnicy edukacji pozaszkolnej. Formy pozaszkolnej edukacji zawodowej dorosłych oferowane dla służb bhp. Charakterystyka ucznia dorosłego oraz metody pracy z osobą dorosłą. Oświata dorosłych, jej zadania i rola w Unii Europejskiej. Oferowane, na europejskim rynku edukacyjnym, formy edukacji dorosłych w ramach bhp. Formy szkolne i pozaszkolne w edukacji dorosłych - analiza ofert na lokalnym rynku edukacyjnym oraz przykładowych programów szkoleń dla pracowników służb bhp. Wspomaganie pracowników służb bhp w procesie doskonalenia zawodowego.

Teaching methods

Wykład: konwencjonalny, pokaz, demonstracja

Ćwiczenia: ćwiczenia, ćwiczenia praktyczne, metoda projektu, dyskusja problemowa.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wykład: zaliczany jest w formie pisemnego kolokwium (min. 51% na pozytywne zaliczenie).

Ćwiczenia: na podstawie ocenionych projektów i sprawdzianów.

Ocena końcowa: średnia arytmetyczna ocen wykładu i ćwiczeń.

Recommended reading

  1. Aleksander T, Andragogika. Podręcznik akademicki, Radom-Kraków 2009.
  2. Jankowski D., Przyszczypkowski K., Skrzypczak J., Podstawy edukacji dorosłych ,Poznań 2003.
  3. Karaś S., Dydaktyka oświaty pozaszkolnej, Warszawa-Radom 1995.
  4. Piwowarski R.(red.), Oświata dorosłych, nowe uwarunkowania i wyzwania, Warszawa 1998.
  5. Solarczyk-Ambrozik E., Przyszczypkowski K. (red.), Oświata Dorosłych, Poznań-Toruń 1999.
  6. Skrzypczak J., Aleksander T., Edukacja ustawiczna w zmieniającej się sytuacji edukacyjnej (wybrane problemy), Poznań 1998.

Further reading

1.     Dostosowanie warunków pracy w Polsce do standardów Unii Europejskiej, Warszawa 2008.

2.     Fabiś A. (red.), Wyzwania współczesnej edukacji dorosłych. Andragogika jako przedmiot akademicki, Mysłowice-Zakopane 2004.

3.     Marczuk M. (red.), Problemy i dylematy andragogiki, Lublin-Radom 1994.

Notes


Modified by dr Aneta Klementowska (last modification: 02-05-2017 13:34)