SylabUZ
Course name | Andragogy and Problems of Professional Development of OHS Services |
Course ID | 06.9-WM-BHP-D-25.1 |
Faculty | Faculty of Mechanical Engineering |
Field of study | Occupational Health and Safety |
Education profile | academic |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2017/2018 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Class | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Zapoznanie studentów z istotą i założeniami kształcenia/dokształcania zawodowego osób dorosłych.
Brak wymagań.
Edukacja permanentna, jako proces całożyciowy. System pojęciowy andragogiki jako pedagogiki dorosłych. Współczesne problemy oświaty dorosłych w służbach bhp. Specyfika procesu nauczania dorosłych w zakresie bhp. Współczesne znaczenie kształcenia ustawicznego wśród pracowników zajmujących się zagadnieniami bhp. Kształcenie pracownicze w formach szkolnych (kształcenie zawodowe na etapie zasadniczej szkoły zawodowej, szkoły średniej oraz uczelni wyższych). Klasyfikacja organizatorów pozaszkolnej edukacji zawodowej dorosłych, uczestnicy edukacji pozaszkolnej. Formy pozaszkolnej edukacji zawodowej dorosłych oferowane dla służb bhp. Charakterystyka ucznia dorosłego oraz metody pracy z osobą dorosłą. Oświata dorosłych, jej zadania i rola w Unii Europejskiej. Oferowane, na europejskim rynku edukacyjnym, formy edukacji dorosłych w ramach bhp. Formy szkolne i pozaszkolne w edukacji dorosłych - analiza ofert na lokalnym rynku edukacyjnym oraz przykładowych programów szkoleń dla pracowników służb bhp. Wspomaganie pracowników służb bhp w procesie doskonalenia zawodowego.
Wykład: konwencjonalny, pokaz, demonstracja
Ćwiczenia: ćwiczenia, ćwiczenia praktyczne, metoda projektu, dyskusja problemowa.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Wykład: zaliczany jest w formie pisemnego kolokwium (min. 51% na pozytywne zaliczenie).
Ćwiczenia: na podstawie ocenionych projektów i sprawdzianów.
Ocena końcowa: średnia arytmetyczna ocen wykładu i ćwiczeń.
1. Dostosowanie warunków pracy w Polsce do standardów Unii Europejskiej, Warszawa 2008.
2. Fabiś A. (red.), Wyzwania współczesnej edukacji dorosłych. Andragogika jako przedmiot akademicki, Mysłowice-Zakopane 2004.
3. Marczuk M. (red.), Problemy i dylematy andragogiki, Lublin-Radom 1994.
Modified by dr Aneta Klementowska (last modification: 02-05-2017 13:34)