SylabUZ
Course name | Psychosocial Problems of Education and Professional Development |
Course ID | 06.9-WM-BHP-D-25.2 |
Faculty | Faculty of Mechanical Engineering |
Field of study | Occupational Health and Safety |
Education profile | academic |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2017/2018 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Class | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Zapoznanie studentów z istotą, założeniami i możliwościami w zakresie kształcenia/doskonalenia zawodowego osób dorosłych.
Brak wymagań.
Okresy rozwoju człowieka. Genetyka i dziedziczenie a funkcjonowanie człowieka. Diagnoza: zaburzeń w możliwościach przyswajania wiedzy, stylów uczenia się preferowanych przez uczniów. Style uczenia się (wzrokowy, słuchowy, dotykowy, kinestetyczny). Praca z uczniami preferującymi różne style uczenia się. Edukacja permanentna jako proces całożyciowy. Współczesne problemy oświaty dorosłych. Specyfika procesu nauczania dorosłych. Współczesne znaczenie kształcenia ustawicznego. Kształcenie pracownicze w formach szkolnych (kształcenie zawodowe na etapie zasadniczej szkoły zawodowej, szkoły średniej oraz uczelni wyższych). Klasyfikacja organizatorów pozaszkolnej edukacji zawodowej dorosłych, uczestnicy edukacji pozaszkolnej. Formy pozaszkolnej edukacji zawodowej dorosłych. Charakterystyka ucznia dorosłego oraz metody pracy z osobą dorosłą. Oświata dorosłych, jej zadania i rola w Unii Europejskiej. Oferowane, na europejskim rynku edukacyjnym, formy edukacji dorosłych. Formy szkolne i pozaszkolne w edukacji dorosłych - analiza ofert na lokalnym rynku edukacyjnym oraz przykładowych programów szkoleń dla pracowników na wybranych stanowiskach pracy. Wspomaganie pracowników w procesie doskonalenia zawodowego.
Wykład: konwencjonalny, pokaz, demonstracja.
Ćwiczenia: ćwiczenia, ćwiczenia praktyczne, metoda projektu, dyskusja problemowa.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Wykład: zaliczany jest w formie pisemnego kolokwium (min 51% na pozytywne zaliczenie).
Ćwiczenia: na podstawie ocenionych projektów i sprawdzianów.
Ocena końcowa: średnia arytmetyczna ocen wykładu i ćwiczeń.
1. Dostosowanie warunków pracy w Polsce do standardów Unii Europejskiej, Warszawa 2008.
2. Polakowska-Kujawa J. (red.), Socjologia ogólna – wybrane problemy, Warszawa 2002.
3. „Edukacja Dorosłych” – półrocznik.
4. „Problemy Profesjologii” – półrocznik.
Modified by dr Aneta Klementowska (last modification: 02-05-2017 14:08)