SylabUZ
Course name | Introduction to pedagogy |
Course ID | 05.0-WP-PEDP-WPED-W_pNadGenPPMOU |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogy / Animacja kultury z profilem artystycznym - Taniec/Fotografia |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2017/2018 |
Semester | 1 |
ECTS credits to win | 5 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Exam |
Class | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
pedagogiki jako nauki humanistycznej, empirycznej i społecznej; przekaz i przyswojenie podstawowych, ogólnych, zintegrowanych w całościowy schemat, wiadomości o rozwoju, socjalizacji, wychowaniu i autoedukacji człowieka; przekaz podstawowego języka opisu rozwoju i wychowania człowieka; przekaz podstawowych wiadomości o świecie zinstytucjonalizowanej edukacji, o praktyce edukacyjnej; doskonalenie umiejętności dostrzegania, analizowania i rozwiązywania problemów edukacyjnych; rozwijanie umiejętności świadomego odbioru komunikatów w obszarze edukacji, rozpoznawania właściwej intencji pośrednich aktów mowy, a także zdobycie umiejętności skutecznego posługiwania się językiem w pracy pedagogicznej.
Brak
Wykłady
Pedagogika jako nauka i jako refleksja nad wychowaniem. Pedagogika teoretyczna i praktyczna. Struktura i definiowanie pojęć pedagogicznych. Kryteria klasyfikacji pojęć pedagogicznych. Różnice i podobieństwa znaczeniowe pojęć pedagogicznych. Struktura pedagogiki w Polsce i na świecie (wybrane ujęcia). Wybrane koncepcje współczesnej pedagogiki. Związek pedagogiki z innymi dyscyplinami naukowymi podejmującymi problematykę edukacji. Antropologiczne, ontologiczne, aksjologiczne i epistemologiczne podstawy edukacji Wyzwania współczesnej. Pedagogiki z perspektywy antropologii, aksjologii i epistemologii. Edukacja w perspektywie wertykalnej. Edukacja w perspektywie horyzontalnej. Wartości i cele edukacji. Ambiwalencja i antynomia we współczesnej pedagogice. Pedagogika i antypedagogika. Pedagogika modernistyczna i postmodernistyczna. Całościowe ujęcie edukacji – dziesięciościan edukacji /procesy składowe współczesnej edukacji.
Ćwiczenia
Pedagogika jako nauka i refleksja filozoficzna. Wybrane koncepcje współczesnej pedagogiki. Fazy rozwoju współczesnej nauki o wychowaniu. Zasady myślenia i działania pedagogicznego. Wychowanie jako wywieranie pedagogicznego wpływu. Wychowanie w ramach nauki i teorii.
Wykłady – wykład konwencjonalny, wykład problemowy.
Ćwiczenia – metoda tekstu przewodniego, praca z książką, praca w grupach, dyskusja,
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Wykłady
Egzamin w formie testowej. Studentowi postawione zostaną zarówno pytania o charakterze teoretycznym, jak i praktycznym (analiza tekstu źródłowego). Kryterium ocen: bardzo dobry 91-100%, dobry plus 81-90%, dobry 71-80%, dostateczny plus 61-70%, dostateczny 51-60%.
Ćwiczenia
Test, ocena zgodnie z podanymi progami punktowymi.
Ocena końcowa
Średnia arytmetyczna z oceny z wykładów i ćwiczeń.
Każdorazowo ustalana przez prowadzącego.
Każdorazowo ustalana przez prowadzącego.
Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 16-05-2017 09:09)