SylabUZ

Generate PDF for this page

Pedagogical doctrines - course description

General information
Course name Pedagogical doctrines
Course ID 05.0-WP-PEDP-DPED-C_pNadGenCX680
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogy / Animacja kultury z profilem artystycznym - Taniec/Fotografia
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2017/2018
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 3
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Mirosław Kowalski, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 15 1 9 0,6 Credit with grade
Lecture 15 1 9 0,6 Exam

Aim of the course

Przekazanie studentom wiedzy na temat wybranych doktryn wychowania i kształcenia.

Prerequisites

Uzyskanie zaliczenia ze wstępu do pedagogiki oraz historii wychowania i opieki.

Scope

Wykład

Doktryna pedagogiczna - wyjaśnienie terminologiczne. Źródła, charakterystyka założeń i program badawczy pedagogiki pozytywistycznej, humanistycznej i krytycznej.

Ćwiczenia

Pedagogika personalistyczna. Pedagogika egzystencjalna. Pedagogika emancypacyjna. Pedagogika niedyrektywna.  Antypedagogika. Pedagogika międzykulturowa. 

 

Teaching methods

Wykłady – wykład konwencjonalny, wykład problemowy.

Ćwiczenia – metoda tekstu przewodniego, praca z książką, praca w grupach, prezentacja mulimedialna.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wykłady

Egzamin pisemny.

Ćwiczenia

Ocena końcowa z ćwiczeń będzie średnią arytmetyczną ocen otrzymanych w trakcie zajęć.

Ocena końcowa

Średnia arytmetyczna z oceny z wykładów i ćwiczeń (wszystkie oceny muszą być pozytywne). 

 

Recommended reading

1.      Śliwerski B., Współczesne teorie i nurty wychowania, Kraków 2001.

2.      Pedagogika: podręcznik akademicki, T. I, red. Z. Kwieciński, B. Śliwerski, Warszawa 2003.

Każdorazowo ustalana przez prowadzącego.

Further reading

1.      Neill S., Summerhill, Katowice 1991.

2.      Głażewski M., O witalności szkoły, Zielona Góra 1996.

3.      Gordon T., Wychowanie bez porażek, Warszawa 1996.

4.      von Schoenebeck H., Antypedagogika w dialogu: wprowadzenie w rozmyślania antypedagogiczne, Toruń 1991.

5.      Sokal A., Bricmont J., Modne bzdury, Warszawa 2000.

Każdorazowo ustalana przez prowadzącego.

Notes


Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 08-05-2017 09:19)