SylabUZ
Course name | Pedagogical doctrines |
Course ID | 05.0-WP-PEDP-DPED-C_pNadGenCX680 |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogy / Animacja kultury z profilem artystycznym - Taniec/Fotografia |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2017/2018 |
Semester | 2 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Lecture | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Exam |
Przekazanie studentom wiedzy na temat wybranych doktryn wychowania i kształcenia.
Uzyskanie zaliczenia ze wstępu do pedagogiki oraz historii wychowania i opieki.
Wykład
Doktryna pedagogiczna - wyjaśnienie terminologiczne. Źródła, charakterystyka założeń i program badawczy pedagogiki pozytywistycznej, humanistycznej i krytycznej.
Ćwiczenia
Pedagogika personalistyczna. Pedagogika egzystencjalna. Pedagogika emancypacyjna. Pedagogika niedyrektywna. Antypedagogika. Pedagogika międzykulturowa.
Wykłady – wykład konwencjonalny, wykład problemowy.
Ćwiczenia – metoda tekstu przewodniego, praca z książką, praca w grupach, prezentacja mulimedialna.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Wykłady
Egzamin pisemny.
Ćwiczenia
Ocena końcowa z ćwiczeń będzie średnią arytmetyczną ocen otrzymanych w trakcie zajęć.
Ocena końcowa
Średnia arytmetyczna z oceny z wykładów i ćwiczeń (wszystkie oceny muszą być pozytywne).
1. Śliwerski B., Współczesne teorie i nurty wychowania, Kraków 2001.
2. Pedagogika: podręcznik akademicki, T. I, red. Z. Kwieciński, B. Śliwerski, Warszawa 2003.
Każdorazowo ustalana przez prowadzącego.
1. Neill S., Summerhill, Katowice 1991.
2. Głażewski M., O witalności szkoły, Zielona Góra 1996.
3. Gordon T., Wychowanie bez porażek, Warszawa 1996.
4. von Schoenebeck H., Antypedagogika w dialogu: wprowadzenie w rozmyślania antypedagogiczne, Toruń 1991.
5. Sokal A., Bricmont J., Modne bzdury, Warszawa 2000.
Każdorazowo ustalana przez prowadzącego.
Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 08-05-2017 09:19)