SylabUZ
Course name | The institution of culture |
Course ID | 14.7-WP-PEDP-IK-W_pNadGenYZ25U |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogy / Animacja kultury z profilem artystycznym - Taniec/Fotografia |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2017/2018 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
Zapoznanie studentów z instytucjonalizacją praktyki społecznej jako realizacji wzorów kulturowych i regularności zachowań ludzkich. Wdrożenie do pojęciowości z zakresu teorii organizacji, prakseologii i systemów społecznych. Stworzenie w świadomości studentów obrazu mapy instytucjonalnych podmiotów działalności kulturalnej i animacyjnej, zapoznanie z typologiami instytucji
Zaliczony kurs z przedmiotu teorie kultury i animacji.
Przedmiot wprowadza w typologię instytucji kultury, podstawy finansowania instytucji, strukturę organizacyjną i podział ról, formalno-prawne aspekty działalności instytucjonalnej, formy i metody pracy stosowane w tych instytucjach w zależności od ich przynależności organizacyjnej, role społeczno-zawodowe realizowane w ramach działalności statutowej wybranych instytucji w powiązaniu z profilem kształcenia na specjalności animacja kultury. Jako wiodące typy instytucji eksponuje się wielodziedzinowe instytucje kultury oraz stowarzyszenia społeczno-kulturalnej jako obszar orientacji zawodowej i społecznej animatorów kultury.
Metoda podająco-systematyzująca na audytoryjnym wykładzie akademickim. Metoda prezentacji wybranej instytucji kultury w ramach wykładu.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Wykłady
Zakres wiadomości objętych treściami wykładu audytoryjnego wraz z treściami pochodzącymi z pracy własnej studenta będą sprawdzone testem jednokrotnego wyboru z progami punktowymi przy czym warunkiem uzyskania zaliczenia jest osiągnięcie minimalnej liczby punktów stanowiącej 60% możliwych do uzyskania w teście. Ocena końcowa wykładu jest oceną uzyskaną w teście z progami punktowymi.
Ocena końcowa
Oceną końcową jest oceną z wykładów.
1. Bobrowska E., Przemiany modelowe instytucji domu kultury, Kraków 1997.
2. Golat R., Podstawy prawa kultury, Poznań 2006.
3. Heinemann K., Wprowadzenie do socjologii sportu, Warszawa 1989.
4. Idzikowski B., Stojanowska A., Układ strefowy Zielonej Góry a kulturalna infrastruktura miasta, "Rocznik Lubuski" t. 24/2 LTN 1998
5. Izdebski H., Fundacje i stowarzyszenia, Warszawa 1999.
6. Kargul J., Słowińska S., Gancarz M., Z prądem i pod prąd. Lubuskie instytucje kultury w nowym ładzie społecznym, Zielona Góra 2004.
7. Nowicka E., Świat człowieka – świat kultury, Warszawa 2006.
8. Pawlak W., Instytucje i zmiana instytucjonalna w teorii D. Northa, „Studia Socjologiczne” 1993,
9. Sułkowski Ł., Kulturowa zmienność organizacji, Warszawa 2002.
10. Załuska M., Boczoń J., red., Organizacje pozarządowe w społeczeństwie obywatelskim, Katowice 1998.
brak
Modified by dr hab. Bogdan Idzikowski, prof. UZ (last modification: 09-05-2017 18:15)