SylabUZ
Course name | Sociology of Education |
Course ID | 14.2-WP-PEDP-SE-W_pNadGenZWM6X |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogy / Animacja kultury z profilem artystycznym - Taniec/Fotografia |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2017/2018 |
Semester | 4 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
Intencją prowadzącego jest przekazanie studentom kompleksowej wiedzy na temat wybranych zagadnień związanych z edukacją. Problematyka prezentowana na wykładach obejmuje zagadnienia selekcyjnej i socjalizacyjnej funkcji edukacji, socjologicznych aspektów funkcjonowania współczesnych systemów edukacyjnych. Prezentowane są ważniejsze teorie, a w ich ramach wybrane koncepcje, ukazujące relację pomiędzy edukacją a społeczeństwem, które mają na celu wyjaśnianie mechanizmów powstawania nierównych szans w oświacie oraz konsekwencji określonych mechanizmów selekcyjnych w szkolnictwie.
Student powinien być po ukończonym kursie Wstępu do socjologii. Powinien być zaznajomiony z najważniejszymi teoriami socjologicznymi, w kontekście których jest analizowana edukacja, pojęciami takimi jak: struktura społeczna, czy socjalizacja.
Socjologia edukacji, jako dyscyplina teoretyczna, historyczne korzenie. Pojęcie edukacji w socjologii oraz pojęć z nim związanych. Szkoła w systemie edukacji. Edukacja a procesy stratyfikacji społeczeństwa – perspektywy socjologiczne. Selekcje szkolne i ich społeczne uwarunkowania. Edukacja z perspektywy „ukrytego” programu. Przekształcenia w strukturze i funkcjach edukacji w Polsce i ich społeczne konsekwencje. Nierówności cyfrowe – nowy wymiar zróżnicowania społecznego wśród młodzieży. Człowiek, jako jednostka twórcza.
Wiadomości przekazywane są za pomocą wykładu konwencjonalnego. Dla lepszego zobrazowania niektórych zjawisk przewidziane są filmy dokumentalne.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Wykłady
Kolokwium z pytaniami problemowymi. Ocena z wykładu to ocena z kolokwium.
Ocena końcowa
Ocenę końcowa stanowi ocena z wykładów.
Każdorazowo ustalany przez prowadzącego.
brak
Modified by dr Jarosław Wagner (last modification: 05-05-2017 09:46)