SylabUZ
Course name | Procedures for obtaining financial resources in education |
Course ID | 14.9-WP-PEDP-PPŚF-W_pNadGenDO8H9 |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogy / Animacja kultury z profilem artystycznym - Taniec/Fotografia |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2017/2018 |
Semester | 5 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z możliwościami współfinansowania przedsięwzięć edukacyjnych z funduszy unijnych. Podczas przygotowywania projektów, studenci zapoznają się w praktyce z zasadami i procedurami aplikowania o środki unijne, a także zasadami realizacji projektów współfinansowanych z funduszy europejskich.
Brak
Słowniczek pojęć. Mapa instrumentów finansowych w obszarze edukacji – przegląd i charakterystyka: fundusze unijne twarde EFRR, fundusze unijne miękkie EFS, ze szczególnym uwzględnieniem środków na edukację, fundusze norweskie, fundusze prywatne (sponsorzy prywatni: biznes i organizacje pozarządowe), fundusze administracji centralnej, fundusze administracji regionalnej (środki samorządowe wojewódzkie, powiatowe, gminne). Procedury pozyskiwania środków i realizacji projektów: procedura aplikacyjna (ocena formalna i merytoryczna), procedura partnerska (list intencyjny, umowa partnerska), procedura negocjacyjna (negocjacje założeń projektowych), procedura odwoławcza.
Wykład, metoda projektowa.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Wykłady
Efekty kształcenia będą weryfikowane w formie pisemnej. Test z progami punktowymi składający się z pytań zamkniętych i otwartych dotyczących tematyki objętej wykładami oraz literaturą podstawową do przedmiotu. Minimum na uzyskanie zaliczenia testu to 50% punktów.
Ocena końcowa
Ocena końcowa stanowi ocenę z wykładów.
Wytyczne w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki „Zasada równości szans kobiet i mężczyzn w projektach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki”, M. Branka, M. Rawłuszko, A. Siekiera, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, Warszawa 2009.
Modified by mgr Agata Ast (last modification: 12-05-2017 13:21)