SylabUZ

Generate PDF for this page

B2B Marketing - course description

General information
Course name B2B Marketing
Course ID 06.9-WM-ZIP-IJ-D-24
Faculty Faculty of Mechanical Engineering
Field of study Management and Production Engineering
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MSc degree
Beginning semester winter term 2017/2018
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 4
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • prof. dr hab. inż. Justyna Patalas-Maliszewska
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Exam
Project 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Głównym celem jest poznanie modelu B2B marketing,

Prerequisites

Podstawy marketingu, Zarządzanie relacjami z klientami

Scope

Wykład obejmuje następujące zagadnienia: wprowadzenie do systemów typu B2B, technologie w rozwiązaniach B2B, realizacja zakupów w modelu B2B - model katalogowy, model aukcyjno-przetargowy, filary rynku B2B, przykłady rozwiązań B2B marketing.

W ramach projektu studenci będą projektowali model zastosowania B2B marketing dla wybranego przedsiębiorstwa produkcyjnego. Projekt będzie obejmował zastosowanie narzędzia B2B marketing do zarządzania strategią marketingową firmy. W ramach projektu studenci będą korzystali z narzędzia informatycznego, np. modułu CRM systemu SAP.

Teaching methods

Wykład konwencjonalny. Projekt.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wykład: zaliczenie na ocenę

Ocena wystawiana na podstawie egzaminu pisemnego obejmującego weryfikację znajomości przedmiotowych zagadnień (K_W09, K_W16).

Projekt: zaliczenie na ocenę, kolokwium pisemne - ocena umiejętności związanych z realizacją zadań projektowych (K_U04, KU12).

Ocena: 50%W, 50% projekt

 

Recommended reading

1. Patalas-Maliszewska J., 2017, Methods and Tools for the knowledge Management in Manufacturing Companies, University of Zielona Góra

2. Hutt M., Speh T., 2013, Business Marketing Management, Cengage Learning EMEA              

<!-- right infos--><!-- product img-->

 

 

Further reading

Notes


Modified by prof. dr hab. inż. Justyna Patalas-Maliszewska (last modification: 02-06-2017 10:39)